DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3856

Title: ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการสนามฟุตบอลหญ้าเทียม ของสนามฟุตบอล Non soccer
Other Titles: Factors affecting the decision to use artificial turf football field. Non soccer field football
Authors: ธีรารัตน์ เพ็ชรโยธิน
Keywords: พฤติกรรม
ส่วนประสมทางการตลาด
การตัดสินใจ
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้วัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรมการเลือกใช้ที่มีต่อการตัดสินใจใช้บริการสนามฟุตบอลหญ้าเทียม และแนวทางการพัฒนาธุรกิจสนามฟุตบอลหญ้าเทียม และเพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการสนามฟุตบอลหญ้าเทียม ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลโดยใช้สูตรการคำนวณของคอแครน (Cochran) กำหนดระดับค่าความเชื่อมันร้อยละ 95 และระดับค่าความคลาดเคลื่อนร้อยละ 5 จาการคำนวณต้องใช้ขนาดตัวอย่างอย่างน้อย 400การวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ (Frequency) ค่าร้อยละ (Percentage) ค่าเฉลี่ย (Mean) ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (Standard Deviation) สถิติการเปรียบเทียบความแตกต่างด้วยการวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว (One-way Analysis of Variance: One-way Anova) และการเปรียบเทียบความแตกต่างเป็นรายคู่ด้วยวิธีของ Scheffe สถิติหาความสัมพันธ์ระหว่างตัวแปรด้วยวิธีวิเคราะห์พหุคูณการถดถอย(Multiple Regression Analysis) ผลการวิจัยพบว่าพบว่า พฤติกรรมการเลือกใช้ที่แตกต่างกันส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการสนามฟุตบอลหญ้าเทียมไม่แตกต่างกัน ของสนามฟุตบอล Non soccer และปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดในด้านผลิตภัณฑ์มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการสนามฟุตบอลหญ้าเทียม ของสนามฟุตบอล Non soccer มากที่สุดรองลงมาคือด้านราคา ด้านบุคคลผู้ให้บริการและด้านสภาพทางกายภาพ ส่วนในด้านการส่งเสริมการตลาดและด้านกระบวนการนั้นไม่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการสนามฟุตบอลหญ้าเทียม ของสนามฟุตบอล Non soccer โดยภาพรวมปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดมีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการสนามฟุตบอลหญ้าเทียม ของสนามฟุตบอล Non soccer อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
This research aims to study the use of a decision to use artificial turf football field. And the development of artificial turf football field. And to study the marketing mix factors that influence the decision to use artificial turf football field. Questionnaires were used to collect data using the formula of the neck Cranbrook (Cochran) determining the level of reliability of 95 percent and a standard deviation of 5 percent necessary to calculate the required sample size at least. 400 data analysis were frequency (Frequency), percentage (Percentage) Average (Mean) the standard deviation (Standard Deviation) statistics to compare the differences in analysis, ANOVA (One-way Analysis of Variance. : One-way Anova) and compares the difference with a pair of Scheffe statistical correlation between variables were analyzed using multiple regression (multiple regression Analysis) the results of the study were found. The use of different behaviors affect the use of artificial turf football field is no different. Non soccer and football field of the marketing mix in terms of products affecting the use of artificial turf football field. Non soccer of football the most, followed by the price. Personal service and top physical condition. In terms of marketing and promoting the process that has resulted in the decision to use artificial turf football field. Non soccer football field of the overall marketing mix factors affecting the decision to use artificial turf football field. Non soccer football field of statistical significance at the 0.05 level
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: สนามกีฬา
การตัดสินใจ
สนามกีฬา -- การตัดสินใจ
นักกีฬา -- การตัดสินใจ
Advisor(s): เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3856
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
teerarush_petc.pdf7.2 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback