DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3771

Title: การศึกษาภาพลักษณ์ของบริษัท แอดวานซ์คอนแทคเซ็นเตอร์ (AIS Contact Center Development & Training Arena) ในมุมมองของพนักงานคอลเซ็นเตอร์บริษัท
Other Titles: The study of image of AIS contact center development & training arena in the view of the company call center employee
Authors: นันธยา อินทร์จันทร์
Keywords: ภาพลักษณ์
พนักงานคอลเซ็นเตอร์
บริษัท แอดวานซ์คอนแทคเซ็นเตอร์
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับภาพลักษณ์ของบริษัท แอดวานซ์คอนแทคเซ็นเตอร์ (AIS Contact Center Development & Training Arena) ในมุมมองของพนักงานคอลเซ็นเตอร์บริษัท และ 2) เปรียบเทียบความคิดเห็นเกี่ยวกับภาพลักษณ์ของบริษัท แอดวานซ์คอนแทคเซ็นเตอร์ (AIS Contact Center Development & Training Arena) โดยจำแนกตามปัจจัยส่วนบุคคล ใช้วิธีวิจัยแบบการวิจัยเชิงสำรวจ แบบภาคตัดขวาง โดยสำรวจความคิดเห็นเกี่ยวกับภาพลักษณ์องค์กร 3 ด้านกับพนักงานบริษัท แผนกคอลเซ็นเตอร์ จำนวน 350 คน วิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติเชิงพรรณนา และทดสอบสมมติฐานโดยใช้สถิติทดสอบค่าที ค่าเอฟ และเปรียบเทียบความแตกต่างค่าเฉลี่ยเป็นรายคู่ ผลการศึกษาพบว่า (1) ระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับภาพลักษณ์ขององค์กร โดยภาพรวมทุกด้านพบว่ามีความคิดเห็นอยู่ระดับมากที่สุด (X = 4.72, S.D. = 0.306) เมื่อพิจารณารายด้านพบว่า มีความคิดเห็นอยู่ในระดับมากที่สุดทุกด้าน เรียงลำดับค่าเฉลี่ยจากมากไปหาน้อย ดังนี้ (1.1) ด้านนโยบายและการบริหารบริษัทมีความเป็นผู้นำด้านงานบริหาร ความน่าเชื่อถือ (X = 4.73, S.D. = 0.329) (1.2) ด้านปัจจัยจูงใจในการทำงาน ปัจจัยค้ำจุน (X = 4.72, S.D. = 0.398) และ (1.3) ด้านบริษัทพร้อมที่จะเปิดโอกาสให้พนักงานปรับเปลี่ยนบทบาท ตำแหน่งหน้าที่การงาน (X = 4.71, S.D. = 0.348) ตามลำดับ และ (2) การทดสอบความแตกต่าง ความคิดเห็นเกี่ยวกับภาพลักษณ์ขององค์กร จำแนกตามข้อมูลส่วนบุคคลของกลุ่มตัวอย่าง พบว่า (2.1) กลุ่มตัวอย่างที่มีความแตกต่างกันด้านเพศ มีความแตกต่างกันในภาพรวม และด้านปัจจัยจูงใจในการทำงาน ปัจจัยค้ำจุน (2.2) ด้านสถานภาพการสมรส มีความแตกต่างกันในด้านปัจจัยจูงใจในการทำงาน ปัจจัยค้ำจุน และด้านนโยบายและการบริหารบริษัทมีความเป็นผู้นำด้านงานบริหาร ความน่าเชื่อถือ (2.3) ด้านตำแหน่งในองค์กรพบว่า ตำแหน่งงานที่แตกต่างกันมีความคิดเห็นต่อภาพลักษณ์องค์กรไม่แตกต่างกัน (2.4) ด้านอายุ พบว่า มีความแตกต่างกันในด้านปัจจัยจูงใจใน การทำงาน ปัจจัยค้ำจุน และด้านนโยบายและการบริหารบริษัทมีความเป็นผู้นำด้านงานบริหาร ความน่าเชื่อถือ และ (2.5) ด้านอายุงานในตำแหน่งคอลเซ็นเตอร์ พบว่า มีความแตกต่างกันของใน ด้านนโยบายและการบริหารบริษัทมีความเป็นผู้นำด้านงานบริหาร ความน่าเชื่อถือ และด้านบริษัทพร้อมที่จะเปิดโอกาสให้พนักงานปรับเปลี่ยนบทบาท ตำแหน่งหน้าที่การงาน โดยมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05
The objective were to 1) explore the opinion level on the Image of AIS Contact Center Development & Training Arena in the view of the Company Call Center Employee; and 2) compare the opinion on the Image of AIS Contact Center Development & Training Arena classified according to personal factors. This research use survey research in the form of cross sectional research by survey the opinion on the organization image 3 aspects with the company call center employee in total 350 samples. Data was analysis using descriptive statistic and test hypothesis by t-test and F-test and perform all pairwise. Research result found that (1) The level of opinion on the image of organization in overall 3 aspects were in highest level (X = 4.72, S.D. = 0.306). Considered each aspect was found in the highest level all aspects. Sorted by mean score, in descending order as: (1.1) the policy and management company has the leadership management, reliability has highest mean score (X = 4.73, S.D. = 0.329); (1.2) Motivational and Contributing factors (X = 4.72, S.D. = 0.398); and (1.3) The company is ready to provide opportunities for employees to change role and position (X = 4.71, S.D. = 0.348) respectively. (2) Test the different opinions about the image of the organization classification according to the personal factor of the samples and found that (2.1) Samples with a different gender, there are significant differences in overall aspect and the motivational and contributing factors (2.2) Samples with a different marital status, there are significant differences in the motivational and contributing factors; and the policy and management company has the leadership management, reliability (2.3) Sample with a different of position in organization, there are no significant differences (2.4) Sample with a different of age, there are significant differences in the motivational and contributing factors; and the policy and management company has the leadership management, reliability; and (2.5) Sample with a different of the duration of employment in call center position, there are significant differences in the policy and management company has the leadership management, reliability; and the company is ready to provide opportunities for employees to change role and position. The significant differences is in 0.05 level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Advisor(s): ปฐมา สตะเวทิน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3771
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nantaya.inju.pdf1.8 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback