DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3760

Title: การรับรู้เกี่ยวกับภาพลักษณ์ของคุณสู่ขวัญ บูลกุล ผ่านสื่อเฟซบุ๊กแฟนเพจของแพรว
Other Titles: Perception of image of Suquan Bulakul from Praew magazine's Facebook fanpage
Authors: มนต์ชมพู ธรฤทธิ์
Keywords: ภาพลักษณ์
เฟซบุ๊ก
สู่ขวัญ บูลกุล
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ในปัจจุบันสื่อสังคมออนไลน์เฟซบุ๊ก เป็นหนึ่งในสื่อสังคมออนไลน์ที่มีการขยายตัวของจำนวนสมาชิกมากขึ้นในระยะเวลาอันรวดเร็ว เฟซบุ๊กจึงเป็นสื่อสังคมออนไลน์ระดับโลกที่ได้รับการยอมรับรวมถึงประเทศไทย นอกจากนี้เฟซบุ๊กแฟนเพจยังเป็นเครื่องมือการสื่อสารการตลาดที่ประหยัดค่าใช้จ่าย โดยที่สำนักพิมพ์ไม่จำเป็นต้องใช้งบประมาณในการสร้างเพจในที่ราคาสูง การวิจัยครั้งนี้ ผู้วิจัยได้เลือกเว็บไซต์ www.facebook.com/praewmagazine นิตยสารแพรว ซึ่งเป็นนิตยสารสำหรับสาวยุคใหม่วัยทำงานที่ทันสมัย เป็นนิตยสารที่สร้างแรงบันดาลใจให้กับผู้หญิงในทุกด้าน มีเนื้อหาสาระและความบันเทิงครบครันตั้งแต่แฟชั่นความงามสุขภาพไลฟ์สไตล์ โดยมีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาเกี่ยวกับการรับรู้ภาพลักษณ์ของคุณสู่ขวัญ บูลกุล ผ่านสื่อเฟซบุ๊กแฟนเพจของแพรว ซึ่งผู้วิจัยได้ใช้ระเบียบวิธีการดำเนินการวิจัยหรือกระบวนวิธีการวิจัย (Methodology) โดยวิธีการวิจัยเชิงคุณภาพ (Qualitative Research) โดยศึกษากลยุทธ์ด้วยการวิเคราะห์ผลจากการสัมภาษณ์แบบเจาะลึก (In-depth Interview) ในช่วงเดือนกุมภาพันธ์ – ตุลาคม 2561 การวิจัยนี้ผู้วิจัยต้องการการศึกษาเป็นแนวทางพัฒนา เพื่อส่งเสริมในเรื่องของการมีภาพลักษณ์ที่ดีที่สามารถทำให้บุคคล องค์กร หรือหน่วยงานต่าง ๆ มีผลอย่างมากต่อความสําเร็จ ในด้านจิตวิทยา (Psychological) และด้านธุรกิจ (Commercial) ฉะนั้นภาพลักษณ์ (Image) จึงกลายเป็นเครื่องมือสร้างคุณค่า (Value added) ให้กับสิ่งนั้น ๆ
About social media nowadays, Facebook is a social media platform that has increased its user membership, exponentially, in a short period of time. Therefore, Facebook has become the world's most recognized social media site, to include in Thailand. Moreover, Facebook’s Fan Page is a cost-effective communication marketing tool that is a benefit to a publisher who cannot afford big budget marketing promotions. In this study, the researcher chosed www.facebook.com/praewmagazine of Praew magazine. A new magazine for working modern women, that inspires women in all areas, with content and entertainment ranging from fashion, beauty, health and lifestyle. The aim of this study is to analyze the perception of image of Suquan Bulakul through Praew Magazine’s Facebook fan page. The research methodology that the researcher used was a Qualitative Research to In-depth Interview was used to analyze the results that were collected between February and October 2018. In this study, the researcher encourages the use of this analysis for development and to promote a good image that can motivated people, organizations, or agencies to have a great impact on the success of psychological and commercial. As a result, the image becomes a valuable added tool.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: ภาพลักษณ์องค์การ
สื่อสังคมออนไลน์
เครือข่ายสังคมออนไลน์
วารสารศาสตร์ออนไลน์
Advisor(s): ปฐมา สตะเวทิน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3760
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
monchompoo_thor.pdf3.43 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback