DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3740

Title: คุณค่าตราสินค้า พฤติกรรมการรับข่าวสาร ค่านิยมทางสังคมมีผลต่อแรงจูงใจที่มีอิทธิพลต่อการเลือกซื้อเจลลี่ควบคุมน้ำหนักผ่านออนไลน์ของวัยรุ่น ในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Brand equity, media exposure, social values affect motivation influencing affecting buying weight control jelly online in Bangkok
Authors: สรวิชญ์ มหาอนันตพัฒน์
Keywords: คุณค่าตราสินค้า
พฤติกรรมการเปิดรับข่าวสาร
ค่านิยมทางสังคม
แรงจูงใจ
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาคุณค่าตราสินค้า พฤติกรรมการรับข่าวสาร ค่านิยมทางสังคมมีผลต่อแรงจูงใจที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อเจลลี่ควบคุมน้ำหนักผ่านออนไลน์ของวัยรุ่น ในเขตกรุงเทพมหานคร โดยการใช้แบบสอบถามที่ผ่านการทดสอบด้านความเที่ยงตรงของเนื้อหาในการเก็บรวบรวมข้อมูลของผู้บริโภคที่เคยใช้บริการซื้อสินค้าออนไลน์ในเขตกรุงเทพมหานคร โดยรวบรวมแบบสอบถามจำนวน 260 ราย สถิติที่ใช้ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าความถี่ ค่าเฉลี่ยส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ โดยผลการศึกษาได้พบว่า คุณค่าตราสินค้า ค่านิยมทางสังคมมีผลต่อแรงจูงใจและมีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อเจลลี่ควบคุมน้ำหนักของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
The purpose of this study was to identify the brand equity, media exposure, social values a affect motivation influencing affecting buying weight control jelly online in Bangkok. Closed-ended survey questionnaires were reviewed the validity of content, tested for reliability, and implemented to collect data from 260 consumers in Bangkok who purchased product online. Additionally, data were statistically analyzed using frequency, mean, standard deviation, and multiple regressions. The results revealed that Brand equity, Social Values, Motivation affecting purchase decision weight control jelly online in Bangkok at the significant level of 0.05
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: การเลือกซื้อสินค้า
การซื้อสินค้า
ชื่อตราผลิตภัณฑ์
พฤติกรรมผู้บริโภค
การเลือกของผู้บริโภค
Advisor(s): เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3740
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sorrawit_marh.pdf2.95 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback