DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3691

Title: ปัจจัยภาพลักษณ์ การคมนาคมและการประชาสัมพันธ์ ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจ ของนักท่องเที่ยวในการท่องเที่ยวที่ตำบลอัมพวา จังหวัดสมุทรสงคราม
Other Titles: Factors of image, transportation, and public relations affecting the decision of tourists to visit Amphawa, Samut Songkram
Authors: รังสิมา อุ่นโสภา
Keywords: ภาพลักษณ์
การคมนาคม
การประชาสัมพันธ์
การตัดสินใจ
อัมพวา
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยภาพลักษณ์ การคมนาคมและการประชาสัมพันธ์ ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจของนักท่องเที่ยวในการท่องเที่ยวที่ตำบลอัมพวา จังหวัดสมุทรสงคราม การวิจัยนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ โดยประชากรในการวิจัย คือ นักท่องเที่ยวที่เดินทางมาท่องเที่ยวในตำบลอัมพวา จังหวัดสมุทรสงคราม และใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากนักท่องเที่ยว จำนวน 100 คน เลือกกลุ่มตัวอย่างโดยใช้วิธีการสุ่มแบบเฉพาะเจาะจง สถิติที่ใช้วิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression Analysis) ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 31 – 40 ปี สถานภาพโสด ระดับการศึกษามัธยมศึกษาตอนปลาย/ปวช. อาชีพค้าขาย/ธุรกิจส่วนตัว มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 20,001-25,000 บาท และภูมิลำเนาอยู่ที่กรุงเทพฯ ผลการวิจัยพบว่านักท่องเที่ยวมีความคิดเห็นในเรื่องปัจจัยภาพลักษณ์ด้านกิจกรรมและสถานที่ ด้านการอนุรักษ์สิ่งแวดล้อม การคมนาคมและการประชาสัมพันธ์อยู่ในระดับความคิดเห็นมากที่สุดทั้งหมด และผลการทดสอบสมมติฐานพบว่าปัจจัยด้านกิจกรรมและสถานที่ ปัจจัยด้านการอนุรักษ์สิ่งแวดล้อม และการประชาสัมพันธ์มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเดินทางมาท่องเที่ยวในตำบลอัมพวา จังหวัดสมุทรสงคราม อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ในขณะที่การคมนาคมไม่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเดินทางมาท่องเที่ยวในตำบลอัมพวา จังหวัดสมุทรสงคราม
The objective of this quantitative research was to study the factors of image, transportation, and public relations affecting the decision of tourists to visit Amphawa Sub-district in Samut Songkram. The study population comprised 100 tourists who were visiting Amphawa Sub-district in Samut Songkram. A set of questionnaires was used as the data collection tool and distributed to the sample group which was selected by using the purposive sampling method. The statistical data analysis was conducted using the descriptive statistics including percentage, mean, standard deviation, and the inferential statistics including Multiple Regression Analysis. The result from the study showed that most respondents were female, aged between 31-40 years old, and single. They were shop/business owners with a hometown in Bangkok, graduated with a high school diploma/vocational certificate, and had an average monthly income of THB 20,001-25,000. It was found that these tourists strongly agreed with all the three factors: the image factors of activity and location, and environmental conservation, the transportation factor, and the public relations factor. The result from the hypothesis testing revealed that the factors of activity and location, and environmental conservation, and the factor of public relations had an effect on the tourists’ decision to visit Amphawa Sub-district in Samut Songkram with a statistical significance of 0.05. However, the factor of transportation did not have any influence on their decision to visit Amphawa Sub-district in Samut Songkram.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: นักท่องเที่ยว -- ทัศนคติ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
นักท่องเที่ยว -- การตัดสินใจ
สมุทรสงคราม -- ภูมิประเทศและการท่องเที่ยว -- การศึกษาเฉพาะกรณี
สมุทรสงคราม -- ภูมิประเทศและการท่องเที่ยว
การประชาสัมพันธ์
Advisor(s): สุเมธี วงศ์ศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3691
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rungsima_auns.pdf3.7 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback