DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3616

Title: แผนธุรกิจเสาเข็มคอนกรีต
Other Titles: Business Plan for Concrete Pile
Authors: พิมพ์สิริ อยู่จันทร์
Keywords: แผนธุรกิจ
การต่อยอดธุรกิจ
เสาเข็มคอนกรีต
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ในการต่อยอดธุรกิจทำเสาเข็มคอนกรีต ในการจัดทำแผนดังกล่าว ได้มีการวิเคราะห์สภาพแวดล้อมทางธุรกิจการวิเคราะห์คู่แข่ง และการวิจัยตลาดโดยวิธีการสัมภาษณ์ผู้ที่เกี่ยวข้อง ได้แก่ บุคคลทั่วไปที่เป็นลูกค้าอยู่แล้วแต่สนใจซื้อเสาเข็มคอนกรีต, ผู้รับเหมาที่เป็นลูกค้าอยู่แล้วแต่สนใจซื้อเสาเข็มคอนกรีต,บุคคลทั่วไปที่ไม่ใช่ลูกค้าแต่มีความสนใจซื้อเสาเข็มคอนกรีต, ผู้รับเหมาทั่วไปที่ไม่ใช่ลูกค้าแต่มีความสนใจซื้อเสาเข็มคอนกรีต จำนวนรวมทั้งสิ้น 12 รายและใช้แบบสัมภาษณ์ในการเก็บข้อมูลและใช้วิธีการวิเคราะห์เนื้อหาในการวิเคราะห์ข้อมูลจากการสัมภาษณ์ ผลการวิเคราะห์สภาพแวดล้อมทางธุรกิจพบว่า จุดแข็งของธุรกิจ คือความน่าเชื่อถือของห้างหุ้นส่วนจำกัด ศรีพระจันทร์คอนกรีตจุดอ่อน คือระบบการบริหารจัดการยังไม่มีประสิทธิภาพ โอกาส คือ พื้นที่ในการทำธุรกิจเป็นพื้นที่เศรษฐกิจมีการขยายตัวของชุมชน อุปสรรค คือ มีการแข่งขันสูง สำหรับ การวิเคราะห์คู่แข่งขัน พบว่า คู่แข่งรายสำคัญ มีจุดแข็ง คือ เปิดกิจการมานานกว่า และร้านตั้งอยู่ใจกลางจังหวัด และ จุดอ่อน คือยังไม่มีการทำการตลาดตัวสินค้าเสาเข็ม เมื่อพิจารณาผลการวิจัยตลาด พบว่า ลูกค้าส่วนใหญ่ต้องการสินค้าที่ได้มาตรฐาน ราคาย่อมเยาและมีสินค้าเพียงพอต่อความต้องการ สำหรับโครงการต่อยอดธุรกิจนี้ต้องใช้ลงทุนเริ่มแรกเท่ากับ 14,370,000 บาท โดยมีค่ามูลค่าปัจจุบันสุทธิของโครงการ(NPV) เท่ากับ 5,365,137 บาท อัตราผลตอบแทนของโครงการเท่ากับ 21.25 เปอร์เซ็นต์ และ ระยะเวลาในการคืนทุนเท่ากับ 2.48 ปี
This business plan is intended to study the feasibility of the concrete pile business. In making such a plan. Has analyzed the business environment, competitive analysis. Investors interested in buying concrete piles, contractors who are already interested in purchasing concrete piles, non-customer but interested in purchasing concrete piles, recipients. The general contractor is not a customer, but is interested in purchasing concrete piles. A total of 12 interviewees collected data and analyzed the data from the interview. The results of the business environment analysis. Business Strengths Is the reliability of the partnership. Sripachan Concrete weakness is the management system is not effective, the opportunity is the area to do business as an economic area, the expansion of the community, the obstacle is highly competitive, for the analysis of competitors, Longer than And the shop is located in the heart of the province and weaknesses are not marketed pile products. When considering market research results, it was found that Most customers need standard products. The price is reasonable and there are enough products to meet the demand. For this project, the initial investment cost is 14,370,000 Baht. The net present value of the project (NPV) is 5,365,137 Baht. The project yield is 21.25 percent and the payback period is 2.48 years.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3616
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pimsiri.yuju.pdf2.04 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback