DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3613

Title: แผนธุรกิจ SPJ. Resident
Other Titles: Business Plan for SPJ. Resident
Authors: รัตตภรณ์ ใช้ธูปทอง
Keywords: แผนธุรกิจ
อพาร์ทเม้นท์
ให้เช่าที่พัก
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจอพาร์ทเม้นท์ SPJ.Resident มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาแนวทางในการดำเนินธุรกิจให้เช่าอพาร์เม้นท์ ในเขตอำเภอเมือง จังหวัดชัยนาท วิธีการในการจัดทำแผนธุรกิจคือ การวิเคราะห์สภาพแวดล้อมทางธุรกิจ การวิเคราะห์การแข่งขัน การวิจัยตลาดโดยใช้วิธีการสำรวจจากกลุ่มตัวอย่างผู้พักอาศัยในอพาร์ทเม้นท์และหอพักในพื้นที่จำนวน110คน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิเคราะห์สภาพแวดล้อมทางธุรกิจพบว่าจุดแข็งของธุรกิจคือใช้เงินลงทุนต่ำกว่าคู่แข่งเนื่องจากมีอาคารและที่ดินเป็นของตัวเองอยู่แล้ว และใช้เงินลงทุนของเจ้าของ จุดอ่อนคือผู้บริหารยังไม่มีประสบการณ์ด้านการทำธุรกิจด้านที่พักอาศัย โอกาสคือ คนจากต่างถิ่นเข้ามาทำงานในพื้นที่และต้องการที่พักอาศัยเพิ่มขึ้น อุปสรรคคือ คู่แข่งมีจำนวนมาก ผู้พักอาศัยจะให้ความสำคัญกับด้านราคามากที่สุด ตามมาด้วยสิ่งอำนวยความสะดวก การส่งเสริมการตลาด ระบบรักษาความปลอดภัย และอื่นๆ จากผลการวิเคราะห์แผนกลยุทธ์ ทางการตลาด แนวทางกลยุทธ์การเข้าถึงความต้องการของลูกค้า และกลยุทธ์การตั้งราคาเพื่อให้เหมาะสมกับกลุ่มเป้าหมาย จากการประเมินโครงการ การเริ่มธุรกิจนี้จะใช้เงินลงทุน 6,635,000 บาท ค่า NPV เท่ากับ –4,547,250 ค่า IRR เท่ากับ 1.29% และระยะเวลาคืนทุน 9.2 ปี ดังนั้นไม่เหมาะแก่การลงทุนในธุรกิจนี้ จึงเห็นควรนำพื้นที่อาคารพาณิชย์ที่มีอยู่แล้วมาให้เช่าเพื่อเป็นพื้นที่เก็บสินค้าในพื้นที่ดังกล่าว โดยไม่ต้องมีการลงทุนเพิ่มเติม
The business model of SPJ residence apartment made for study the way to setup apartment for rent in Chainat city. Produce by business environment analysis, competition analysis, marketing research. We surveyed from representative sample 110 apartment lodgers in Chainat, then analyze by statistic frequency, percentage and standard deviation. The result of business environment analysis we found the strength of business we have own land and building so we got cheaper investment option but the weakness is administrator have no experience about residential business change is many nonlocal people come to work in this area and they need the habitation obstacle is it has many marketing competitor from marketing research we found the most factor to make customer make decision is price facility, promotion, security and others. Analytical of marketing strategies customer demand responding strategies and reasonable price and project evaluation this business must be cast 6,635,000 THB to investment, NPV value is - 4,57,250, IRR value is 1.29%, payback around 9.2 yea, so it not worth to be invest in this business and we consider to use the building to store for rent and no need to invest.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
ห้องชุด -- การตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การจัดการตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การจัดการธุรกิจ
ห้องชุด -- การตลาด -- วิจัย
การเช่า
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3613
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rattaporn.chai.pdf2.31 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback