DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3606
|
Title: | ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการศูนย์บริการรถยนต์ Mitsu Auto Art |
Other Titles: | Factors Influencing the Decision to use the Service from Mitsu Auto Art Car Service Center |
Authors: | พรสุมิตร เจียมบุญศรี |
Keywords: | การตัดสินใจใช้บริการ ศูนย์บริการรถยนต์ |
Issue Date: | 2561 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับการตัดสินใจใช้บริการศูนย์บริการรถยนต์ Mitsu Auto Art และเพื่อปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการศูนย์บริการรถยนต์ Mitsu Auto Art การศึกษาครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ (Quantitative Research) ซึ่งผู้วิจัยเก็บรวบรวมข้อมูลการโดยใช้แบบสอบถามจากกลุ่มตัวอย่างคือ ผู้ที่มาใช้บริการศูนย์บริการรถยนต์ Mitsu Auto Art จำนวน 252 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ค่าร้อยละ ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ
ผลการศึกษาพบว่า ความคิดเห็นเกี่ยวกับกระบวนการตัดสินใจใช้บริการศูนย์บริการรถยนต์ Mitsu Auto Art กลุ่มตัวอย่างมีความคิดเห็นอยู่ในระดับมาก และทุกด้านอยู่ในระดับมาก ในขณะที่ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการศูนย์บริการรถยนต์ Mitsu Auto Art มีจำนวน 2 ตัวแปร ได้แก่ การสื่อสารและประชาสัมพันธ์ และภาพลักษณ์ ตามลำดับ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 The purpose of this study is to comments on decision making process of using Mitsu Auto Art Car Service Center and determine factors influencing decision to use the service from Mitsu Auto Art Car Service Center. This study is quantitative research which researcher collected data by using the questionnaire from the sample; users of the Mitsu Auto Art Car Service Center were 252 cases. The statistics used for data analysis were Percentage, Standard Deviation and Multiple Linear Regression.
The study indicated that comments on decision making process of using Mitsu Auto Art Car Service Center. The samples have comments at very high level. While, the factors influencing the decision to use the service from Mitsu Auto Art Car Service Center was 2 factors: communication and public relations and image, respectively with the statistically significant at the 0.05 level |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560 |
Subjects: | รถยนต์ -- การบำรุงรักษาและการซ่อมแซม อู่ซ่อมรถยนต์ รถยนต์ -- การบำรุงรักษาและการซ่อมแซม -- มาตรฐานการผลิต อู่ซ่อมรถยนต์ -- การตัดสินใจ รถยนต์ -- การตัดสินใจ รถยนต์ งานบริการ |
Advisor(s): | สุเมธี วงศ์ศักดิ์ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3606 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|