DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3589
|
Title: | แผนธุรกิจ บริษัท ก.อะไหล่ยนต์ จำกัด |
Other Titles: | Business Plan for Koh.alaiyon Co.,Ltd |
Authors: | จริยา สนิทรัตน์ |
Keywords: | ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด อะไหล่ยนต์ |
Issue Date: | 2559 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การศึกษาแผนธุรกิจ บริษัท ก.อะไหล่ยนต์ จากัด ในเขตอาเภอเมือง จังหวัดยโสธร มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ ในการทาธุรกิจอะไหล่รถยนต์ขนาดใหญ่ และ สามารถสร้างผลตอบแทนให้กับธุรกิจในอัตรากาไรที่เพิ่มขึ้น 20%
แผนธุรกิจนี้ได้ทาการศึกษาด้วยวิธีการรวบรวมข้อมูล เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษา ได้แก่ การสัมภาษณ์ลูกค้าเกี่ยวกับการใช้บริการที่ บริษัท ก.อะไหล่ยนต์ จากัด โดยการรวบรวมข้อมูลของลูกค้าแต่ละคนจากการสัมภาษณ์ เพื่อนาไปพัฒนารูปแบบการให้บริการให้ดีมากขึ้น ประชากรที่ใช้ในการศึกษา ได้แก่ ผู้มาใช้บริการซื้ออะไหล่รถยนต์ จังหวัดยโสธร และ จังหวัดร้อยเอ็ด จานวน 110 คน
ผลการศึกษา พบว่าปัจจัยในการสารวจทางการตลาด มีความสาคัญอย่างยิ่ง เกี่ยวกับการทาอะไหล่รถยนต์ค่อนข้างสูง ภาพลักษณ์ขององค์กรในบริษัทเป็นสื่ออย่างหนึ่งที่แสดงถึงภาพลักษณ์ในการให้บริการด้วยความจริงใจ สร้างการรับรู้ให้กับผู้มาใช้บริการ ได้แก่ ภาพลักษณ์บริษัท แบรนด์สินค้า พฤติกรรมหลังการซื้อที่มีความพึงพอใจ และ ความประทับใจ
เมื่อพิจารณาความเป็นไปได้ของการลงทุนทาธุรกิจอะไหล่รถยนต์ขนาดใหญ่ พบว่ามีความคุ้มค่าในการลงทุน โดยใช้งบประมาณลงทุน 8,470,000 บาท และ มีมูลค่าปัจจุบันสุทธิ(NPV) เท่ากับ 4,339,939 บาท อัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) เท่ากับ 7.78% และ ระยะเวลาคืนทุนมากกว่า 5 ปี The Objective of Koh.Alaiyon Co.,LTD Plan, which located in Muang District, Yasothon Province, are to study the feasibility. In the large auto parts business segment, it can generate returns for the business at 20%
This business plan was studied by data collection method. The tools used in the study were interviewing customers about using the service at A. Spare Parts Co., Ltd. by gathering information of each customer from the interview. to develop a better service. The study population consisted of 110 users of Yasothon and Roi-et Province
The study found that the factors in the market survey. Very important about making auto parts quite high. The corporate image in the company is one that represents the image of sincerity. Create awareness for the users, including brand image, branding, behavior after purchase, satisfaction and impression.
Considering the possibility of investing in large auto spare parts business. It is worth investing 8,470,000 Baht. The net present value (NPV) is 4,339,939 Baht, the Internal Rate of Return (IRR) is 7.78% and the payback period is over 5 years. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559 |
Advisor(s): | สุเมธี วงศ์ศักดิ์ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3589 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|