DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3519

Title: แผนธุรกิจ Patarawadee Apartment (อพาร์ทเมนท์แบบครบวงจรสไตล์ Modern & Natural)
Other Titles: Business plan for Patarawadee Apartment (apartment-style full modern & natural)
Authors: มัทนา เสือกล้า
Keywords: แผนธุรกิจ
อพาร์ทเมนท์
Modern & Natural
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจ Patarawadee Apartment ได้จัดทำขึ้น เพื่อต่อยอดและเพิ่มมูลค่า โดยมีวัตถุประสงค์ คือ 1) เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ของธุรกิจจากการต่อยอดจากธุรกิจเดิม 2) เพื่อพัฒนารูปแบบของธุรกิจ อพาร์ทเมนท์ให้แตกต่างจากเดิม ด้วยการรีโนเวทอพาร์ทเมนท์ให้มีความทันสมัย โดดเด่น และใกล้ชิดธรรมชาติ ซึ่งการจัดทำแผนธุรกิจนี้ ได้ศึกษาถึงปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเช่าอพาร์ทเมนท์ของลูกค้าในย่านสุคนธสวัสดิ์ โดยมีการพิจารณาสภาพแวดล้อมภายใน ภายนอก และคู่แข่งขัน ซึ่งจากการวิเคราะห์ พบว่าปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดมีผลต่อการตัดสินใจเช่า อพาร์ทเมนท์ อยู่ในระดับสูง โดยปัจจัยด้านกระบวนการ มีผลต่อการตัดสินใจเช่าอพาร์ทเมนท์มากที่สุด รองลงมา ได้แก่ ปัจจัยด้านบุคลากร ด้านกายภาพ การนำเสนอ และราคา ตามลำดับ โดยใช้ กลยุทธ์ด้านการจัดโครงสร้างของธุรกิจ เพื่อให้ธุรกิจดำเนินงานด้วยความมีประสิทธิภาพ เนื่องจากมีกระบวนการบริหารจัดการที่ดี กลยุทธ์ทางการตลาด 7Ps ด้วยการให้บริการลูกค้าที่ดีมีคุณภาพ ทั้งในด้านผลิตภัณฑ์ บริการราคา ช่องทางการจำหน่าย การพัฒนาผลิตภัณฑ์และการบริการ การสร้าง ตราสินค้า การสร้างแรงจูงใจ และความสัมพันธ์กับลูกค้า กลยุทธ์การจัดซื้อจัดหา เพื่อได้วัสดุอุปกรณ์ที่ดีมีคุณภาพ มีราคาที่เหมาะสมจากแหล่งที่เชื่อถือได้ เมื่อพิจารณาความเป็นไปได้ทางธุรกิจ พบว่า มีความเป็นไปได้ในการต่อยอดธุรกิจ Patarawadee Apartment โดยใช้งบลงทุนประมาณ 4,000,000 บาท มีค่ามูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) เท่ากับ 2,072,683.64 บาท มีผลตอบแทนภายใน (IRR) เท่ากับ 29% และมีระยะเวลาในการคืนทุน 2.463 ปี
This business plan is a study to top up and make more value of Patarawadee Apartment. The aims are; 1) To study about feasibility of topping up business 2) To improve business model to be difference from the original by renovate building and environment to be more modern, outstanding and close to nature. This business plan is a study of the influence factors that affect customers who lives in Sukontasawat for making a renting decision by using internal and external environment analysis. The study results that the most affected factor is the processing. Second factor is people or staff then, physical evidence, place and price. From the results, we can use it to create a good business structure to run the business professionally and also create good management process by using marketing mix method (7Ps); Product, Price, Place, Promotion, People, Physical Evidence and Process. And also create a procurement strategy to find a good resources which are fair price and reliable. Considering from the possibility of running this business results that it is possible to build on the business by using investment budget 4,000,000 baht with net present value (NPV) 2,072,683.64 baht, Internal rate of return 29% and payback period is 2.463 years.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Advisor(s): สุเมธี วงศ์ศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3519
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
mattana_sear.pdf4.74 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback