DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3477

Title: คุณภาพในการบริการและการยึดติดทางอารมณ์ที่มีอิทธิพลต่อความภักดีต่อการใช้บริการร้านกาแฟคาเฟ่อเมซอนของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Service quality and emotional attachment affecting loyalty of Café Amazon’s consumers in Bangkok
Authors: สุนิตา ศรีพลนอก
Keywords: คุณภาพการบริการ
การยึดติดทางอารมณ์
ความภักดี
ร้านคาเฟ่อเมซอน
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาคุณภาพในการบริการและการยึดติดทางอารมณ์ที่มีอิทธิพลต่อความภักดีต่อการใช้บริการร้านกาแฟคาเฟ่อเมซอนของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร และเพื่อศึกษาความคิดเห็นของผู้บริโภคที่มีต่อคุณภาพในการบริการและการยึดติดทางอารมณ์ของการใช้บริการร้านกาแฟคาเฟ่อเมซอน โดยใช้แบบสอบถามปลายปิด ในการเก็บข้อมูลจากผู้บริโภค จำนวน 400 คน สถิติที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐาน ได้แก่ การวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อายุ 31-40 ปี การศึกษาระดับปริญญาตรี เป็นพนักงานบริษัทเอกชน และรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 25,001-35,000 บาท ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความภักดีต่อการใช้บริการร้านกาแฟคาเฟ่อเมซอนของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ได้แก่ คุณภาพการบริการ ด้านความเป็นรูปธรรม ด้านการตอบสนอง ด้านความน่าเชื่อถือ ด้านการให้ความมั่นใจ และการยึดติดทางอารมณ์ ส่วนด้านการใส่ใจลูกค้าไม่มีอิทธิพลต่อความภักดีต่อการใช้บริการร้านกาแฟคาเฟ่อเมซอนของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
The objectives of this study are to study service quality and emotional attachment affecting the loyalty of consumers’ Café Amazon in Bangkok and to study the consumers’ opinions on the service quality and emotional attachment to the service of Café Amazon. The questionnaire used to collect the data from 400 consumers in Bangkok. The statistics of hypothesis testing was multiple regression. The results showed that respondents were male, 31-40 years old, bachelor’s degrees, worked in private companies, and had incomes between 25,001 – 35,000 baht. The results showed that the factor affecting consumer loyalty to Café Amazon of in Bangkok were service quality of tangibles, reponsiveness, reliability, assurance, and emotional attachment. The assurance and empathy did not affect the loyalty of Café Amazon’s consumers in Bangkok.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Advisor(s): ศศิประภา พันธนาเสวี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3477
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sunita_srip.pdf3.64 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback