DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3414

Title: ปัจจัยทางการตลาดสำหรับธุรกิจบริการที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการของสถาบัน Westminster International Thailand กรุงเทพมหานคร
Other Titles: Service Marketing Mix Factor Affecting Decision Making on Using English Language Institute Westminster International Thailand
Authors: อรรถพงษ์ มัชวงค์
Keywords: ปัจจัยทางการตลาดสำหรับธุรกิจบริการ
การตัดสินใจ
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา ปัจจัยทางการตลาดสำหรับธุรกิจบริการที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการของสถาบัน Westminster International Thailand กรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลและทดสอบความตรงของเนื้อหา และความน่าเชื่อถือด้วยวิธีของครอนบาร์คกับกลุ่มตัวอย่างจำนวน 222 คน ได้ระดับความเชื่อมั่น 0.985ส่วนวิธีการทางสถิตแบ่งเป็น 2 ประเภท คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ สถิติหาความสัมพันธ์ระหว่างตัวแปรด้วยวิธีวิเคราะห์การถดถอยแบบพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 20-29 ปี มีการศึกษาระดับการศึกษาปริญญาตรี สถานภาพโสด ประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนประมาณ 20,001 – 30,000 บาท มีภูมิลำเนาในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล และมีจำนวนสมาชิกในครอบครัว 1 – 3 คน นอกจากนี้ผลการศึกษายังพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามมีความคิดเห็นโดยรวมต่อปัจจัยทางการตลาดสำหรับธุรกิจบริการในระดับความเห็นด้วยมาก ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ปัจจัยทางการตลาดสำหรับธุรกิจบริการด้านผลิตภัณฑ์ (หลักสูตร) ด้านบุคลากร และด้านกระบวนการ มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการของสถาบัน Westminster International Thailand กรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05
The purposes of this research was to study the service marketing mix factor affecting decision making on using English language institute Westminster international Thailand. Data were collected from 222 customers through a closed-ended questionnaire survey, with reliability of 0.985 and its content validity was approved by specialists, was used as the research tool. The gathered data was analyzed by percentage, mean, standard deviation, and multiple regressions analysis. The results indicated that the majority of participants were female with 20-29 years of age. They completed bachelor’s degrees, single, worked in private companies, and earned average monthly incomes between 20,001 – 30,000 baht. Domicile in Bangkok metropolitan area and they have 1-3 members in family. In addition, the study results indicated that the service marketing mix factor is at high level. The results of hypothesis testing revealed that the service marketing mix factor in term of product (course), personnel and process affecting decision making on using English language institute Westminster international Thailand at the significant level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: ไอเอลท์ส
ภาษาอังกฤษ -- การสอบ
ภาษาอังกฤษ -- การใช้ภาษา
ภาษาอังกฤษ -- ไวยากรณ์
การตลาด
ไอเอลท์ส -- การตัดสินใจ
Advisor(s): ศศิประภา พันธนาเสวี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3414
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
auttapong_much.pdf4.17 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback