DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3375

Title: ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าในร้าน Multi-Label Store แทนการซื้อผ่านช่องทาง Instagram
Other Titles: Factors affecting decision making on goods purchase in Multi-Label Store instead of Instagram
Authors: กานต์กนิษฐ์ สุวิสุทธะกุล
Keywords: การตัดสินใจ
ร้าน Multi-Label Store
สื่อสังคมออนไลน์
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษางานวิจัยเรื่องนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1. เพื่อศึกษาถึงทัศนคติของผู้บริโภคที่มีต่อการซื้อสินค้าในร้าน Multi-Label Store แทนการซื้อผ่านช่องทาง Instagram 2. เพื่อศึกษาถึงความเชื่อมั่นของผู้บริโภคที่มีต่อการซื้อสินค้าในร้าน Multi-Label Store แทนการซื้อผ่านช่องทาง Instagram 3. เพื่อศึกษาถึงปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าในร้าน Multi-Label Store แทนการซื้อผ่านช่องทาง Instagram โดยการวิเคราะห์ข้อมูลจากผู้บริโภคซึ่งจะต้องเป็นผู้ที่ซื้อสินค้าภายในร้านบริเวณสยามแสควร์และติดตาม Instagram ของร้าน SOS Sense of style และ ร้าน CAMP ตั้งแต่ช่วงเดือนพฤศจิกายน 2560 – มกราคม 2561 โดยการใช้แบบสอบถามกลุ่มตัวอย่างทั้งหมด 400 ตัวอย่าง และทำการสัมภาษณ์เชิงลึก (Indepth Interview) จำนวน 10 คน รวมกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาทั้งสิ้น 410 คน ผลการศึกษาด้านทัศนคติพบว่า สาเหตุที่ผู้บริโภคเลือกซื้อสินค้าจากร้าน Multi-Label Store เนื่องจากสินค้าภายในร้านมีให้เลือกหลากหลายแบรนด์ ซึ่งทำให้มีความสะดวกในการเลือกซื้อสินค้า เพราะถ้าซื้อใน Instagram จะเสียเวลาที่ต้องตามหาร้านค้าที่มีสินค้าที่ชื่นชอบ และช่วยให้ได้สินค้าตรงกับความต้องการทั้งสี และไซส์ เพราะได้เห็น และทดลองสวมใส่ ส่วนด้านความเชื่อมั่นพบว่า ผู้บริโภคมีความเชื่อมั่นต่อการเลือกซื้อจากร้าน Multi-Label Store เพราะการซื้อสินค้าจากร้าน ไม่ต้องกลัวว่าจะเสี่ยงถูกหลอก และในการซื้อสินค้า สามารถเลือกซื้อได้ตามกำลังที่ลูกค้าต้องการเพราะมีราคาสินค้าให้เลือกหลากหลาย นอกจากนั้นที่ร้านยังมีพนักงานคอยให้คำแนะนำ และข้อสำคัญ คือมั่นใจได้ว่า สินค้าที่ได้รับเป็นสินค้าที่เป็นของแท้ไม่ใช่สินค้าลอกเลียนแบบ สำหรับด้านปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าในร้าน Multi-Label Store แทนการซื้อผ่านช่องทาง Instagram มากที่สุด คือปัจจัยด้านการส่งเสริมการตลาดพบว่า สินค้าที่มีโปรโมชั่นพิเศษ ลด แลก แจก แถม เช่น ซื้อ 1 แถม 1/ลด 50% เป็นปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อมากที่สุด
This research study aimed 1) to study the attitudes of consumers towards the purchasing in the Multi-Label Store instead of buying via Instagram, 2) to study the confidence of consumers to buy goods in Multi-Label Store instead of buying via Instagram, 3) to study the marketing mix factors that influence purchase decisions in the Multi-Label Store instead of buying via Instagram by analyzing data from the consumer, which must be purchased within the store at Siam Square and follow Instagram of SOS Sense of style and CAMP Store since November 2560 - January 2561. Using the questionnaires of 400 people and in-depth interview of 10 people. The total number of samples used in the study of 410 people. The attitude study found that the cause of consumers choosing to shop from the Multi-Label Store due to in the store had a variety of brands. This made it easy to shop because if purchased on Instagram we waste time to find a store of favorite products and help ensure getting products that meet the requirements for both colour and size due to we got to see and try out. The confidence side found that consumers had the confidence to choose from Multi-Label Store. Because purchasing from the store, do not be afraid to risk being fooled. And on purchasing goods, could choose according to customer requirements for a variety of products. In addition, the store staffs also provide advice and it was important to ensure that the goods received were genuine thing, not counterfeit goods. For factors that influence purchase decisions in Multi-Label Store instead of buying via Instagram for the most was marketing promotion factor found that the products with promotions like discount exchange distribute give something extra such as buy 1 get 1/discount 50% as a factor affecting the purchase decision the most.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: บริษัทนิปปอนเอ็กซ์เพรสประเทศไทย -- วิจัย
คุณภาพชีวิตการทำงาน
การทำงาน
ความผูกพันต่อองค์การ
ความผูกพัน
พนักงานบริษัท -- วิจัย
Advisor(s): ภัทรภร สังขปรีชา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3375
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kankanit_suwi.pdf3.27 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback