DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3333

Title: ปัจจัยที่ส่งผลต่อความตั้งใจและการซื้อสินค้าผ่านเครือข่ายสังคมออนไลน์ของสตรีในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors Affecting Intent and Purchase through Online Social Networks of Women in Bangkok
Authors: บุษตรี วีระสิทธิ์
Keywords: ความตั้งใจ
พฤติกรรมการซื้อ
เครือข่ายสังคมออนไลน์
ความคาดหมายด้านความ พยายาม
ความเชื่อถือไว้วางใจ
เงื่อนไขสนับสนุน
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์ (1) เพื่อศึกษาการรับรู้ถึงประโยชน์ ความคาดหมายด้านความพยายามและความเชื่อถือไว้วางใจที่ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อผ่านเครือข่ายสังคมออนไลน์ และ (2) เพื่อศึกษาความตั้งใจซื้อและเงื่อนไขสนับสนุนที่ส่งผลต่อพฤติกรรมการซื้อผ่านเครือข่ายสังคมออนไลน์ของสตรีในกรุงเทพมหานคร ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษามาจากสตรีที่มีเคยซื้อสินค้าผ่านเครือข่ายสังคมออนไลน์ในกรุงเทพมหานคร ด้วยวิธีการเลือกแบบสะดวก จำนวน 185 คน เครื่องมือที่ใช้คือแบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อถือได้เท่ากับ 0.816 – .950 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และ การวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุที่ระดับนัยสำคัญ .05 ผลการศึกษาพบว่า 1). การรับรู้ถึงประโยชน์ส่งผลทางบวกต่อความพึงพอใจต่อความตั้งใจซื้อผ่านเครือข่ายสังคมออนไลน์ 2). ความคาดหมายด้านความพยายามส่งผลทางบวกต่อความตั้งใจซื้อผ่านเครือข่ายสังคมออนไลน์ 3). ความเชื่อถือไว้วางใจ ส่งผลทางบวกต่อความตั้งใจซื้อผ่านเครือข่ายสังคมออนไลน์ 4). ความตั้งใจซื้อผ่านเครือข่ายสังคมออนไลน์ส่งผลทางบวกต่อพฤติกรรมการซื้อ 5). เงื่อนไขสนับสนุนส่งผลทางบวกต่อพฤติกรรมการซื้อ
The objectives of this study were (1) to study effects of perceived benefits, effort expectancy and trust on intent (2) to study effects of intent and facilitating conditions on purchase via online social networks of women in Bangkok. The samples used in the study were 185 persons selected by convenience sampling from people who used to buy products from online social networks. A questionnaire with reliability alpha ranged 0.816-0.950 and having been verified by experts was used as the research tool to collect data. Statistics applied in data analysis were frequency percentage, mean, standard deviation and multiple regression at .05 significance level. The study indicated that 1) Perceived benefits positively correlated with satisfaction toward purchase intent via social networks. 2) Expectation of positive impact on purchase intent via social network. 3) Trustworthiness. Positive impact on purchase intent through social networks. 4) Buying intent through social networks has a positive effect on buying behavior. 5) Supportive conditions have a positive effect on purchasing behavior.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: สินค้า -- ความเชื่อถือได้
ความตั้งใจ
สินค้า -- การจัดซื้อ
สื่อสังคมออนไลน์
เครือข่ายสังคมออนไลน์
การเลือกซื้อสินค้า
การซื้อสินค้า
Advisor(s): ศรัณยพงศ์ เที่ยงธรรม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3333
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
busatri_weer.pdf4.56 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback