DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3324

Title: การศึกษาถึงอิทธิพลของส่วนประสมทางการตลาดสำหรับธุรกิจบริการ (Service Marketing Mix 7P’s) ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการร้านอาหารครัววาสนาซีฟู้ดของผู้บริโภค
Other Titles: The study of service marketing mix 7P’s that influence customer buying decision for Wassana’s Seafood Restaurant
Authors: กมลทิพย์ ชิวชาวนา
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาดสำหรับธุรกิจบริการ
การตัดสินใจใช้บริการ
ร้านครัววาสนาซีฟู้ด
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาวิจัยครั้งเป็นการวิจัยเชิงปริมาณ (Quantitative Research) อันมีวัตถุประสงค์คือ (1) เพื่อศึกษาถึงความมีอิทธิพลของส่วนประสมทางการตลาดสำหรับธุรกิจบริการ (Service Marketing Mix 7P’s) ต่อการเลือกใช้บริการร้านอาหารครัววาสนาซีฟู้ดของผู้บริโภค (2) เพื่อศึกษาถึงความคิดเห็นของผู้บริโภคที่มีต่อส่วนประสมทางการตลาดสำหรับธุรกิจบริการ (Service Marketing Mix 7P’s) ร้านอาหารครัววาสนาซีฟู้ด (3) เพื่อศึกษาถึงการตัดสินใจเลือกใช้บริการร้านอาหารครัววาสนาซีฟู้ดของผู้บริโภค โดยใช้แบบสอบถามที่ผ่านการทดสอบความเชื่อมั่นเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาวิจัยคือ กลุ่มผู้บริโภคทั้งชายและหญิงมีอายุตั้งแต่ 20 ปีขึ้นไป และเคยเข้าใช้บริการที่ร้านอาหารครัววาสนาซีฟู้ดแล้วอย่างน้อย 1 ครั้ง จำนวน 400 คน และ (Inferential Statistic) โดยใช้การวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ (Multiple Regression Analysis) และการถดถอยอย่างง่าย (Simple Regression Analysis) ณ ระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 ผลการศึกษาวิจัยพบว่าโดยส่วนใหญ่กลุ่มลูกค้าที่เข้ามาใช้บริการที่ร้านอาหารครัววาสนาซีฟู้ดจะเป็นเพศชาย อายุ 20 – 25 ปี ระดับการศึกษาปริญญาตรี ประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้ต่อเดือน 15,001 – 25,000 บาท มีความถี่ในการใช้บริการน้อยกว่า 1 ครั้งต่อเดือน ซึ่งนิยมมาใช้บริการที่ร้านอาหารครัววาสนาซีฟู้ดกับสมาชิกในครอบครัวมากที่สุด ส่วนใหญ่มาใช้บริการในวันเสาร์และอาทิตย์ มีค่าใช้จ่ายต่อครั้งประมาน 1,001 - 2,000 บาท ใช้บริการมาน้อยกว่า 1 ปี สื่อที่มีอิทธิพลมากที่สุดคือ ได้รับการแนะนำจากคนรู้จัก มีสาเหตุหลักที่มาใช้บริการร้านอาหารครัววาสนาซีฟู้ดเนื่องจากอาหารและรสชาติมีคุณภาพดี และจากการวิเคราะห์ส่วนประสมทางการตลาดสำหรับธุรกิจบริการ (Service Marketing Mix 7P’s) ภาพรวมส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการร้านอาหารครัววาสนาซีฟู้ด เมื่อพิจารณาจากปัจจัยรายด้านพบว่าส่วนใหญ่ให้ความสำคัญไปที่ 5 ด้านที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการที่ร้านอาหารครัววาสนาซีฟู้ด ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านสถานที่ตั้ง ด้านการส่งเสริมการขาย และด้านกระบวนการ ในขณะที่ด้านพนักงานผู้ให้บริการและด้านลักษณะทางกายภาพไม่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการที่ร้านอาหารครัววาสนาซีฟู้ด
This research is Quantitative Research, with the objectives of (1) to study the influence of Service Marketing Mix 7P’s that consumers have for Wassana’s Seafood Restaurant. (2) To study consumers’ opinion about Service Marketing Mix 7P’s of Wassana’s Seafood Restaurant. (3) To study the decision making of choosing Wassana’s Seafood Restaurant that consumers have, by using questionnaire as a tool for gathering information. The group of examples that’s used in this research are consumers which are 400 people of Men and Women, at the age of 20 or more, that already been to Wassana’s Seafood Restaurant at least once, Analyzing information by Descriptive Statistic and Inferential Statistic by using Multiple Regression Analysis and Simple Regression Analysis at the level of statistic of 0.05. According to the research we can see that majority of customers are Men at the age of 20-25, educational level of Bachelor’s Degree, working in private companies, wage around 15,001-25,000 Baht and the average of going to restaurant less than 1 time a month, and most of them are going to Wassana’s Seafood Restaurant with family members and also going to Restaurant in Saturday and Sunday. Most of them spent around 1,001-2,000 Baht in one time at restaurant and less than 1 year since they were. Media that has the most influence is acquaintances. The main reason of going to Wassana’s Seafood Restaurant is the good flavor and the decent quality, according to the analyzing of (Service Marketing Mix 7P’s) when considering factors of income, it can be seen that majority of them focused on these 5 parts that affect to customers’ decision to go to the restaurant, which are Product, Price, Place, Promotion, and Process, while restaurant’s staffs and physical appearances don’t even affect their decisions.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: ร้านอาหาร
ร้านอาหาร -- การตัดสินใจ
การจัดการร้านอาหาร
การตัดสินใจ
การจัดการตลาด
Advisor(s): ศศิประภา พันธนาเสวี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3324
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kamontip_chiw.pdf5.15 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback