DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3323

Title: ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าไอทีทางออนไลน์ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors affecting decision to purchase IT goods via online of consumers in Bangkok
Authors: สุพิกา เพชรพิทักษ์
Keywords: การรับรู้ความมีประโยชน์
การรูความง่ายในการใช้
ความเข้ากันได้
อิทธิพลของสังคม
ความตั้งใจซื้อ
เงื่อนไขการอำนวยความสะดวก
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) เพื่อศึกษาถึงการรับรู้ความมีประโยชน์ ความง่ายของการซื้อสินค้าไอทีทางออนไลน์ ความเข้ากันได้ และอิทธิพลของสังคม ที่ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อสินค้าไอทีทางออนไลน์ และ (2) เพื่อศึกษาถึงความตั้งใจซื้อสินค้าไอทีทางออนไลน์และเงื่อนไขการอำนวยความสะดวกที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าไอทีทางออนไลน์ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร โดยใช้ระเบียงวิธีวิจัยเชิงปริมาณ ตัวอย่างที่ใช้ได้จาการเลือกผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครที่เคยซื้อสินค้าทางออนไลน์ โดยใช้วิธีการเลือกแบบสะดวก จำนวน 175 คน เครื่องมือที่ใช้คือแบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อถือได้เท่ากับ 0.712 – .912 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใชได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และ การวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุที่ระดับนัยสำคัญ .05 ผลการศึกษาพบว่า การรับรู้ความมีประโยชน์ ความง่ายของการซื้อสินค้าไอทีทางออนไลน์ ความเข้ากันได้และอิทธิพลของสังคม ส่งผลทางบวกต่อความตั้งใจซื้อ และเงื่อนไขการอำนวยความสะดวกและความตั้งใจซื้อส่งผลทางบวกต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าทางออนไลน์ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
The objectives of this study were (1) to study perceived usefulness, perceived ease of use, compatibility, social influence factors influencing intention to purchase IT goods via online and (2) To study influences of intention to purchase and facilitating conditions on decision to purchase IT goods via online of consumers in Bangkok. Quantitative research approach was applied. The samples used in the study were 175 consumers in Bangkok who used to purchase goods via online. A questionnaire with the reliability ranged .712-.912 and the content validity having been verified by experts was used as an instrument. Statistics used in data analysis were frequency, percentage, mean, standard deviation and multiple regression at the significance level of .05. The study finds that perceived usefulness, perceived ease of use, compatibility, social influence factors have positively influences on intention to purchase, and the intention to purchase and facilitating conditions have positively influences on decision to purchase IT goods via online of consumers in Bangkok
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: สินค้าเทคโนโลยีสารสนเทศ
สินค้าเทคโนโลยีสารสนเทศ -- การจัดซื้อ
สินค้าเทคโนโลยีสารสนเทศ -- การตัดสินใจ
การจัดซื้อ
สื่อสังคมออนไลน์
Advisor(s): ศรัณยพงศ์ เที่ยงธรรม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3323
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
supika_petc.pdf4.44 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback