DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3307

Title: ปัจจัยที่ส่งผลต่อการใช้โมบายแอพเพื่อการจองคิวของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors Affecting the Use of Mobile App for Queuing of Consumers in Bangkok
Authors: สุมาลิน กางทอง
Keywords: การใช้งาน
โมบายแอพ
การจองคิว
ความตั้งใจในเชิงพฤติกรรม และทัศนคติต่อการใช้เทคโนโลยี
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อการใช้โมบายแอพเพื่อการจองคิวของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร อันได้แก่ ความคาดหมายด้านการทำงาน ความคาดหมายด้านความพยายาม อิทธิพลทางสังคม เงื่อนไขการอำนวยความสะดวก ทัศนคติที่มีต่อการใช้เทคโนโลยี และความตั้งใจในเชิงพฤติกรรม โดยการวิจัยเชิงปริมาณด้วยการสำรวจ แบบสำรวจทางออนไลน์เป็นเครื่องมือในการรวบรวมข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่างคือผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร 420 คนซึ่งโดยส่วนใหญ่ใช้โมบายแอพเพื่อการจองคิวร้านอาหาร เทคนิคทางสถิติที่ใช้คือสถิติเชิงพรรณนา และทดสอบสมมติฐานโดยวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณที่ระดับนัยสำคัญ .05 ผลการศึกษาพบว่า (1) ความคาดหมายด้านการทำงาน,ความคาดหมายด้านความพยายาม,อิทธิพลทางสังคม มีอิทธิพลในด้านบวกอย่างมีนัยสำคัญต่อความตั้งใจในเชิงพฤติกรรมของผู้บริโภค โดยมีค่าสัมประสิทธิ์ถดถอยเท่ากับ .447 และ(2) เงื่อนไขการอำนวยความสะดวก,ความตั้งใจในเชิงพฤติกรรม,ทัศนคติที่มีต่อการใช้เทคโนโลยี มีอิทธิพลในด้านบวกอย่างมีนัยสำคัญต่อการใช้งานของผู้บริโภค โดยมีค่าสัมประสิทธิ์ถดถอยเท่ากับ .488 ผลจากการวิจัยมีข้อเสนอแนะให้ธุรกิจร้านอาหาร ปรับปรุงคุณภาพระบบการจองคิวร้านอาหาร ซึ่งประกอบไปด้วย ความคาดหมายด้านการทำงาน ความคาดหมายด้านความพยายาม อิทธิพลทางสังคม เงื่อนไขการอำนวยความสะดวก ความตั้งใจในเชิงพฤติกรรม และ ทัศนคติที่มีต่อการใช้เทคโนโลยี เพื่อส่งเสริมให้เกิดการใช้งานที่มากขึ้น อันจะเป็นการเพิ่มความพึงพอใจ ก่อให้เกิดประโยชน์สุทธิต่อผู้ใช้งานต่อไป
This research aimed to study factors affecting the use of mobile app for queuing including performance expectancy, effort expectancy, social influence, facilitating conditions, attitude toward the use of technology and behavioral Intention of Consumers in Bangkok by applying quantitative, survey research method. Online questionnaire was used as a tool to collect data from the sample group of 420 Consumers in Bangkok. Statistical techniques used for data analysis were descriptive statistics and the hypotheses were tested by multiple regression analysis at .05 significance level. The resutls revelaed that It was also found that (1) System quality in the dimension of convenience of performance expectancy, effort expectancy, social influence had a positive and direct influence on Mobile App for Queuing behavioral intention by multiple regression analysis at .447 ;(2) System quality in the dimension of facilitating, behavioral intention, attitude toward the use of technology conditions had a positive and direct influence on Mobile App for Queuing usage by multiple regression analysis at .488 Based on these findings, the researcher recommends that business restaurant more fully focus on system quality in the Performance Expectancy, Effort Expectancy, Social Influence, Facilitating Conditions and Attitude toward the Use of Technology in order to deepen system usage, user satisfaction and user’s net benefit.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: ระบบการจอง
ร้านอาหาร -- ระบบการจอง
สื่อสังคมออนไลน์
ร้านอาหาร
การรู้จักใช้เทคโนโลยี
Advisor(s): ศรัณยพงศ์ เที่ยงธรรม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3307
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sumalin_kang.pdf5.99 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback