DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3204

Title: โครงการจัดตั้งธุรกิจการผลิตสื่อแบบครบวงจร IDL Media planner and Agency
Other Titles: Project of IDL Media planner and Agency Company Limited establishment
Authors: ปรเมศวร์ ฉิมคราม
Keywords: สื่อ
โฆษณา
คอนเทนต์
การผลิต
Media Agency
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยเรื่อง “โครงการจัดตั้งธุรกิจการผลิตสื่อแบบครบวงจร IDL Media planner and Agency” มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจของผู้ประกอบการในการเลือกผลิตโฆษณา 2) เพื่อศึกษาพึงพอใจของผู้บริโภคที่มีต่อการเลือกรับชมสื่อโฆษณา3) เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ของการจัดตั้งธุรกิจการผลิตสื่อแบบครบวงจรโดยการสัมภาษณ์เชิงลึกผู้เชี่ยวชาญที่เกี่ยวข้อง ผลการศึกษา พบว่า คอนเทนต์ที่ควรผลิตควรมีความคิดสร้างสรรค์เข้ามาช่วยในการดึงดูดใจกลุ่มเป้าหมายได้ดี ส่วนใหญ่รูปแบบคอนเทนต์ที่ประสบความสำเร็จ มีลักษณะเด่น 4ประการ คือความสนุก ผ่อนคลาย การแมตช์กับความต้องการของกลุ่มเป้าหมาย หากมีการแทรกโปรโมชั่นที่ดีก็จะยิ่งดึงดูดความสนใจมากขึ้นคุณภาพของคอนเทนต์ และความเป็นธรรมชาติ ด้านพฤติกรรมในการรับข่าวสารของผู้บริโภค ผู้บริโภคให้ความสำคัญกับการรับข่าวสารผ่านทางสื่อสังคมออนไลน์ หรือโซเชียลมีเดียมากที่สุด อีกทั้งยังมีพฤติกรรมในการรับข่าวสารที่ถูกบอกต่อ หรือแชร์มาจากคนใกล้ชิดบ่อยกว่า ผู้ผลิตจึงเป็นต้องนำเสนอประเด็นที่สำนัก มีเนื้อหาน่าสนใจและแตกต่างอย่างสร้างสรรค์และต้องมีการศึกษาพัฒนาวิธีการ รูปแบบ หรือเนื้อหาที่สร้างความแตกต่าง มีความน่าสนใจที่โดดเด่นกว่าข้อมูลเนื้อหาสาระทั่วไปที่มีอยู่ในโลกออนไลน์
Research of “IDL Media planner and Agency” has three objectives. Objective 1, to study business’ factors that affect their decision to produce advertisements. Objective 2, to study consumers’ satisfaction of their decision on viewing advertisements.Objective 3, to study the possibility to set up an IDL media planner and agency. From an intensive interview with professionals in this field, the study indicates that the contents of advertisements should be creative to attract viewers. Generally, contents that have proven success contain four features; including, 1) entertaining and relaxing, 2) to match with target groups’ needs or having some promotions will be more attractive, 3) quality of contents, and 4) spontaneity. In terms of consumers’ behaviour in viewing advertisements, they tend to receive news or promotions from social media mostly. Moreover, the study shows a behaviour in receiving new contents virally or being shared from close ones. Therefore, advertisement producers must introduce more effective ways to get consumers attention. The contents must be more interesting with better creativity and must be uniquely different from other contents online.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: การแต่งงาน
สื่อสังคมออนไลน์
เครือข่ายสังคมออนไลน์
ธุรกิจจัดงานมงคลสมรส
การสื่อสารทางการตลาด
Advisor(s): ปีเตอร์ รุ่งเรืองกานต์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3204
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
proramate_chim.pdf1.99 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback