DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3203
|
Title: | พฤติกรรมและความพึงพอใจของผู้โดยสารต่อการใช้แอปพลิเคชั่นแท็กซี่ |
Other Titles: | Passenger Behavior and Satisfaction with Using Taxi Applications |
Authors: | พงศกร ง่วนสำอางค์ |
Keywords: | พฤติกรรมผู้บริโภค ความพึงพอใจ |
Issue Date: | 2561 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | งานวิจัยนี้ได้จัดทำเพื่อศึกษาพฤติกรรมและความพึงพอใจของผู้โดยสารต่อการใช้แอปพลิเคชั่นแท็กซี่ ที่ได้รับความนิยมและประสบความสำเร็จเป็นอย่างมากในหลายประเทศ ในหลายๆประเทศพยายามที่จะทำสื่อดิจิตอลเข้ามามีบทบาทในการชีวิตประจำวันของประชากรในแต่ละประเทศมากขึ้น
ทั้งการสื่อสาร การทำธุรกรรมการเงิน รวมถึงการนำสื่อดิจิตอลเข้ามามีส่วนช่วยเพิ่มความสะดวกในการคมนาคม เพื่อลดปัญหาต่างๆ ที่เกิดขึ้นรวมถึงการยกระดับความสะดวกสบายให้กับผู้ใช้งาน นักวิจัยลงพื้นที่แจกแบบสอบถามจำนวน 400 ชุด ในบริเวณพื้นที่เขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล ซึ่งเป็นกลุ่มตัวอย่างในการทำวิจัยครั้งนี้ เพื่อที่จะศึกษาพฤติกรรมของผู้โดยสารที่ใช้แอปพลิเคชั่นแท็กซี่ในชีวิตประจำวัน ทำให้ผู้วิจัยและผู้ที่ได้ศึกษาหัวข้อดังกล่าว จะได้เห็นถึงผลตอบรับของผู้ใช้บริการแอปพลิเคชั่นในการเรียกรถสาธารณะ ว่ามีผลดีผลเสีย หรือต้องมีส่วนไหนที่ต้องการปรับปรุง เพื่อที่จะนำพัฒนาให้ดียิ่งขึ้นไปในอนาคต This research was conducted to study the behavior and satisfaction of passengers on the use of taxi applications. It has been very popular and very successful in many countries. In many countries, trying to make digital media play a greater role in the daily life of the population in each country including Communication, Financial Transactions and including the use of digital media to facilitate the communication.To reduce the problem. It also includes the convenience of the user.
The researchers distributed 400 questionnaires distributed in the Bangkok metropolitan area. This is a sample for this research. To study the behavior of passengers using taxi applications in everyday life.The researcher and those who studied the topic. You can see the response of the users of the service to call a public car is good or bad results or need to improve. In order to bring better development in the future. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560 |
Advisor(s): | ปฐมา สตะเวทิน |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3203 |
Appears in Collections: | Independent Studies Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|