DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3193

Title: โครงการจัดตั้งธุรกิจที่พักควบคู่สตูดิโอ Check in @Pattaya
Other Titles: The Resort and Studio by Check in @Pattaya (Check in @pattaya)
Authors: ทองเอก ปิยะวาท
Keywords: ที่พัก
สตูดิโอ
นักท่องเที่ยว
ส่วนประสมทางการตลาด
พัทยา
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยเรื่อง “โครงการจัดตั้งธุรกิจที่พักควบคู่สตูดิโอ Check in @Pattaya” มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาระดับความคาดหวังและพึงพอใจของนักท่องเที่ยวต่อพักเมืองพัทยา 2) เพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการที่พักเมืองพัทยา 3) เพื่อศึกษาแนวทางการจัดตั้งธุรกิจที่พักควบคู่กับการทำสตูดิโอ โดยการวิจัยเชิงปริมาณ และใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลกับกลุ่มตัวอย่างจำนวน 400 คน จากผลการวิจัยพบว่า ผลการศึกษาพบว่า ผู้บริโภคส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 31 – 35 ปี ส่วนใหญ่การศึกษาระดับปริญญาตรี มีอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รองลงมาคืออาชีพธุรกิจส่วนตัว โดยที่รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001 - 30,000 บาท ผลการวิจัยข้อมูลเกี่ยวกับส่วนประสมทางการตลาดที่มีความสำคัญกับผู้บริโภค ด้านผลิตภัณฑ์และบริการ (Product) ที่พักมีการให้บริการเสริมทางด้านถ่ายภาพ มีความสำคัญอยู่ในเกณฑ์มากที่สุด รองลงมาคือ ที่พักมีสิ่งอำนวยความสะดวกที่ครบวงจร ที่พักมีการให้บริการเสริมทางด้านโปรดักชั่น เทคโนโลยีที่ให้บริการมีประสิทธิภาพ และทันสมัย และที่พักมีบริการเสริมที่หลากหลายรูปแบบและครบครัน ตามลำดับ ด้านราคา (Price) ความเหมาะสมทางด้านราคา มีความสำคัญอยู่ในเกณฑ์มากที่สุด รองลงมามีการแสดงราคาอัตราค่าบริการอย่างชัดเจน และมีช่องทางการชำระเงินหลากหลายรูปแบบ ตามลำดับ ด้านสถานที่ (Place) ความสะดวกต่อการเดินทาง มีความสำคัญอยู่ในเกณฑ์มากที่สุด รองลงมาคือความปลอดภัยทางด้านสถานที่ ทำเลที่ตั้งที่เหมาะสม การให้บริการที่จอดรถ และการอำนวยความสะดวกด้านจราจร และด้านส่งเสริมทางการตลาด (Promotion) การให้ส่วนลดและสิทธิพิเศษแก่ผู้บริโภคที่เคยมาใช้บริการ มีความสำคัญอยู่ในเกณฑ์มากที่สุด รองลงมาคือการแจกหรือแลกบัตรกำนัลของเครือข่ายที่ร่วมรายการ เช่น สวนน้ำ โชว์ต่างๆ เป็นต้น การแจกของสมนาคุณ การให้ส่วนลดในส่วนของโปรดักชั่น และการโฆษณาประชาสัมพันธ์ เพื่อให้เป็นที่รู้จัก ผ่านทางสื่อออนไลน์ ป้ายโฆษณา เป็นต้น ตามลำดับ
The research of “The business setting up with studio Check in @Pattaya Project” has purposes as follow; 1) study the expectations and satisfaction of tourists in Pattaya 2) study the factors affecting the decision to use services for Pattaya accommodation 3) study the guideline for how to set up business with a studio. The research was a quantitative research and used questionnaires as a study tool to collect data from 400 samples. The study result found that most consumers’ were female, age between 31-35 years old. Most of the samples education was bachelor degree, working as a private company and second was the private business owner. The average monthly income was 15,001 - 30,000 baht. Researching results about marketing mix key that important to products and services. The accommodation provided extra photographing services were the most important factor and the accommodation with full facilities was secondary important. Accommodation provided on the production side, the efficient technology and modern accommodation with offered a wide range of complementary and complementary services respectively. Pricing (Price) or price suitability was the most important criteria. Second, there was a clear price display and more and various payment options respectively. Place, the convenience to travel was the most important in the criteria. Second was security in place with nice location and parking service and traffic facilitation. Market Promotion (Promotion), discounts and privileges to consumers who used the services was the most important criteria. The second was to distributing or redeeming vouchers of participating networks, such as Water Park, performance show, etc. gifts, discounts on the productions and advertising to be known by online media, billboards, etc., respectively.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาวิชาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Advisor(s): ปีเตอร์ รุ่งเรืองกานต์
ณัฏฐณิชา ณ นคร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3193
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
thongake_piya.pdf5.38 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback