DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3188

Title: การเปลี่ยนแปลงรูปแบบธุรกิจค้าส่งหมูปิ้ง : กรณีศึกษาในธุรกิจค้าส่งหมูปิ้งแบบบูรณาการ
Other Titles: Changes in wholesale pork business model: A case study in integrated pork wholesale business
Authors: กฤษณ์ธรรม นิยมศิริวนิช
Keywords: การค้าส่ง
หมูปิ้ง
ผู้บริโภค
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยเรื่อง “การเปลี่ยนแปลงรูปแบบธุรกิจค้าส่งหมูปิ้ง : กรณีศึกษาในธุรกิจค้าส่งหมูปิ้งแบบบูรณา” มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษายุทธศาสตร์ที่ใช้ในการจัดการลูกค้าต่าง Segment 2) เพื่อศึกษาความต้องการของลูกค้าที่มีต่อการเลือกประกอบการธุรกิจหมูปิ้ง 3) เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ในการจัดตั้งและขยายโครงการธุรกิจค้าส่งหมูปิ้ง การวิจัยครั้งนี้เป็นงานวิจัยเชิงคุณภาพ คือ การสัมภาษณ์เจาะลึก โดยสัมภาษณ์เจ้าของร้านขายหมูปิ้ง ผลการวิจัยพบว่า ด้านสถานที่ตั้งของร้านขายหมูปิ้งมีผลต่อการค้าขายอย่างมาก เพราะตำแหน่งที่ตั้งมีส่วนช่วยในการเข้าถึงผู้บริโภค ตำแหน่งที่ตั้งบริเวณโรงเรียน ที่ทำงาน ละแวกที่พักอาศัย ถือเป็นบริเวณที่ดี ซึ่งผู้บริโภคส่วนใหญ่คือ นักเรียน พนักงานทั่วไป เนื่องจากสะดวก รวดเร็ว และง่ายต่อการซื้อ ง่ายต่อการรับประทาน ช่วงเวลาที่ขายดีที่สุดคือ ช่วงเช้า และช่วงเย็น รูปแบบลักษณะในการขายหมูปิ้ง มีทั้งแบบทำเองขายเอง คือซื้อหมูมาหมักเองวันต่อวัน และรับหมูมาขาย โดยรับต่อจากร้านขายส่ง โดยมีต้นทุนอยู่ที่ไม้ละ 6 บาท และนำมาขายไม้ละ 10 บาท โดยส่วนใหญ่ขายหมูปิ้งคู่กับข้าวเหนียว โดยผู้ขายให้ความสำคัญในเรื่องของความสะอาด สด ใหม่ของวัตถุดิบ รสชาติ โดยผู้ขายที่ทั้งขายเป็นอาชีพหลักและทำเป็นอาชีพเสริม
Research "Changing Pork Wholesale Business Model: A Case Study in Integrated Pork Merchandising Business" purpose 1) To study the strategies used to manage different Segment customers. 2) To study the needs of customers regarding the selection of pork business. 3) To study the feasibility of establishing and expanding the pork wholesale business. This research is a qualitative research. By interviewing the owner of a pork bun. The research found that the location of the pork shop has a huge effect on trade. Because location helps to reach consumers. Neighborhood Location It is a good area. Most of the consumers are students. Because it is convenient, fast and easy to buy. Easy to eat. The best selling season is morning and evening styles. I have made myself. I bought the pork myself fermented day by day. And get the pigs to sell. By getting the wholesale outlet. The cost is 6 baht per tree and sells 10 baht each. Mostly sold pork with glutinous rice. The seller attaches importance to the cleanliness of the raw materials, taste by the seller, who sells both the main occupation and occupation as a supplement.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- สาขาวิชาการบริหารการจัดการสาระ และการสร้างคุณค่า บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: การจัดการธุรกิจ
การขายส่ง -- ไทย
การค้าปลีก -- ไทย
การจัดการตลาด
การตลาด
สุกร -- อาหาร
Advisor(s): ปีเตอร์ รุ่งเรืองกานต์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3188
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
krittham_niyo.pdf6.25 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback