DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3187

Title: ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้ออุปกรณ์และเครื่องตกแต่งรถจักรยานยนต์ฮอนด้าผ่านสื่อออนไลน์
Other Titles: Factors influencing online purchasing decisions of Honda’s motorcycle parts and equipment.
Authors: ตรีวุทธ จันทร์จรุงจิต
Keywords: สื่อออนไลน์
อุปกรณ์และเครื่องตกแต่งรถจักรยานยนต์
ราคา
กิจกรรมส่งเสริมการขาย
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้ออุปกรณ์และเครื่องตกแต่งรถจักรยานยนต์ฮอนด้าผ่านสื่อออนไลน์ในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อทราบพฤติกรรมของผู้บริโภคที่มีต่อการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าเกี่ยวกับอุปกรณ์และเครื่องแต่งรถจักรยานยนต์ฮอนด้าผ่านทางสื่อออนไลน์ 2) เพื่อทราบปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าเกี่ยวกับอุปกรณ์และเครื่องแต่งรถจักรยานยนต์ฮอนด้าผ่านทางสื่อออนไลน์ 3) เพื่อทราบความเป็นไปได้ในการดำเนินโครงการจัดตั้งเว็บไซต์ศูนย์รวมสินค้าเกี่ยวกับอุปกรณ์และเครื่องแต่งรถจักรยานยนต์ฮอนด้าผ่านทางสื่อออนไลน์พบว่ากลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศชาย มีอายุระหว่าง 21 – 29 ปีโดยส่วนใหญ่มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001 – 20,000 บาท ในส่วนของพฤติกรรมการซื้อสินค้าผ่านสื่อออนไลน์ของผู้บริโภคพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามเคยเลือกซื้อสินค้าเกี่ยวกับอุปกรณ์และเครื่องแต่งรถจักรยานยนต์ผ่านสื่อออนไลน์ความถี่ในการซื้อสินค้าเกี่ยวกับอุปกรณ์และเครื่องแต่งรถจักรยานยนต์ผ่านทางสื่อออนไลน์ส่วนใหญ่ 2 - 3 ครั้งประเภทของสินค้าส่วนใหญ่คืออะไหล่รถจักรยานยนต์ช่องทางในการซื้อสินค้าคืออู่หรือร้านค้าทั่วไปจำนวนเงินในการซื้อสินค้าส่วนใหญ่จำนวน 3,001 – 5,000 บาทบุคคลที่มีส่วนสำคัญต่อการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าคือตัวเองเหตุผลในการซื้อสินค้าคือ การเลือกซื้อสินค้าได้ทุกที่ทุกเวลาการเลือกวิธีการจัดส่งสินค้าส่วนใหญ่คือ EMS และเลือกใช้การชำระเงินผ่านทางMobile bankingแบรนด์หมวกกันน็อคที่เลือกซื้อส่วนใหญ่คือ Realนักบิดฮอนด้าที่ประทับใจส่วนใหญ่คือ Marc Marquez ในด้านปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด (7Ps) ที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าเกี่ยวกับอุปกรณ์และเครื่องแต่งรถจักรยานยนต์ฮอนด้าผ่านทางสื่อออนไลน์ของผู้บริโภค ด้านปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ (Product) ผู้บริโภคเลือกสินค้าที่ซื้อผ่านสื่อออนไลน์ตรงกับความต้องการ มากที่สุด ด้านปัจจัยด้านราคา (Price) ผู้บริโภคให้ความสำคัญกับสื่อออนไลน์ที่มีราคาสินค้าระบุไว้ชัดเจนด้านปัจจัยด้านช่องทางการจัดจำหน่าย (Place) สื่อออนไลน์ต้องมีความพร้อมในการใช้งานสามารถสั่งซื้อสินค้าได้ทุกที่และทุกเวลา ด้านปัจจัยด้านส่งเสริมการตลาด (Promotion) สื่อออนไลน์ ควรมีการจัดกิจกรรส่งเสริมการขายสม่ำเสมอปัจจัยด้านพนักงานผู้ให้บริการ (People) คือความสามารถแนะนำรายละเอียดของสินค้าและให้คำปรึกษาเป็นอย่างดี และด้านปัจจัยด้านลักษณะทางกายภาพ (Physical Evidence and Presentation) ควรมีการนำเสนอรูปภาพของสินค้าหรือบริการที่เหมือนจริง ในด้านปัจจัยด้านกระบวนการให้บริการ (Process) ผู้บริโภคให้ความสำคัญกับจัดส่งสินค้าด้วยความถูกต้องและแม่นยำ ในส่วนของการตัดสินใจซื้อสินค้าทางสื่อออนไลน์ของผู้บริโภคพบว่าผู้บริโภคตัดสินใจที่จะซื้อสินค้าเมื่อได้รับข้อมูลสินค้าและบริการที่เพียงพอ
This independent study of Factors influencing online purchasing decisions of Honda’s motorcycle parts and equipment was conducted for the purpose. First, to understand the consumers decision to purchasing of Honda’s motorcycle parts and equipment in online channels. Second, to know factors of the marketing mix which contributes to consumers decision purchasing of Honda’s motorcycle parts and equipment in online channels. Third, to know feasibility study for creating a website of centralize all Honda motorcycle parts and equipment in online. The study found that the sample group consists of mainly men age between 21-29 years old with an average income of 15,001-20,000 Baht per month. In studying the consumer behaviors; most respondents have had experience purchasing online. The frequency of their purchases are2-3 times. Most respondents purchased motorcycle spare parts.Channels for purchasing are garages or stores. Most respondents spend between 3001-5000 Baht andpersons effecting their purchasing decision the most is themselves. The reason for which they choose to purchase is the ability to purchase from anywhere at anytime. The most common delivery method is EMS whilethe preferred method of payment is mobile banking. The most preferred helmet brand is Real. The most popular motorcycle professional is Marc Marquez. In studying the marketing mix 7Ps effecting purchasing decision found. First, the product that fits the most that what they needed. In terms of price, the price must be indicated clearly. The place factor, showed that consumers want the ability to order from anywhere and anytime when they want to order. In the promotions factor, consumers want to have continuous promotional deals. In the people factor, participants want to receive detailed recommendations and advisement on the product they are interested in while at the same time the physical evidence and presentation of the product or services should be as close to the real product as possible. In the process factor, consumers gave importance to the delivery of the product to correct and on time. The purchasing decisions through online channels are made after consumers have received enough information regarding the product.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Advisor(s): ณัฏฐณิชา ณ นคร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3187
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
trewut_chan.pdf18.91 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback