DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3176

Title: รูปแบบการดำเนินชีวิต ความไว้วางใจ บุคลิกภาพ ภาพลักษณ์ และความดึงดูดใจของสถานที่ท่องเที่ยวที่มีผลต่อการตัดสินใจเดินทางมาท่องเที่ยวที่กรุงเทพมหานครของนักท่องเที่ยวชาวจีน
Other Titles: Life Style, Destination Trust, Destination Personality, Destination Image, and Destination Attachment Affecting Decision to Visit Bangkok of Chinese Tourists
Authors: zhang ling
Keywords: รูปแบบการดำเนินชีวิต
ความไว้วางใจของสถานที่ท่องเที่ยว
บุคลิกภาพของสถานที่ท่องเที่ยว
ภาพลักษณ์ของสถานที่ท่องเที่ยว
ความดึงดูดใจของสถานที่ท่องเที่ยว
การตัดสินใจเดินทางท่องเที่ยว
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษารูปแบบการดำเนินชีวิต บุคลิกภาพ ภาพลักษณ์ และความดึงดูดใจของสถานที่ท่องเที่ยวที่มีผลต่อการตัดสินใจเดินทางมาท่องเที่ยวที่กรุงเทพมหานครของนักท่องเที่ยวชาวจีน โดยใช้แบบสอบถามปลายปิดที่แปลจากภาษาไทยและแปลเป็นภาษาจีนในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากกลุ่มนักท่องเที่ยวชาวจีนที่เดินทางมาท่องเที่ยวที่กรุงเทพมหานคร จำนวน 330 คน สถิติเชิงอนุมานที่ใช้ทดสอบสมมติฐาน คือ การวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 21-30 ปี การศึกษาอยู่ในระดับปริญญาตรี เป็นพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001 – 25,000 บาท โดยส่วนใหญ่มีความถี่การเดินทางประจำปี เป็นปีละครั้ง ส่วนลักษณะการท่องเที่ยวที่นักท่องเที่ยวชาวจีนที่ชอบมากที่สุด คือ แบบที่ไปเที่ยวกับเพื่อน และรูปแบบการจัดการการท่องเที่ยวที่นักท่องเที่ยวชาวจีนชื่นชอบมากที่สุด เป็นแพคเกจที่จัดเตรียมด้วยตนเองไว้ล่วงหน้า นอกจากนี้ ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเดินทางมาท่องเที่ยวที่กรุงเทพมหานครของนักท่องเที่ยวจีน ได้แก่ ความไว้วางใจของสถานที่ท่องเที่ยว ภาพลักษณ์ของสถานที่ท่องเที่ยว และความดึงดูดใจของสถานที่ท่องเที่ยว คิดเป็นร้อยละ 66.1 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ส่วนรูปแบบการดำเนินชีวิตของสถานที่ท่องเที่ยว และบุคลิกภาพของสถานที่ท่องเที่ยวไม่มีผลต่อการตัดสินใจเดินทางมาท่องเที่ยวที่กรุงเทพมหานครของนักท่องเที่ยวชาวจีน
This research was aimed primarily to study life style, destination trust, destination personality, destination image, and destination attachment affecting decision to visit Bangkok of Chinese tourists. Close-ended questionnaires were translated from Thai to Chinese and used for for data collection. The samples consisted of 330 Chinese tourists in Bangkok. Inferential statistics used for the hypothesis testing was multiple regression analysis. The results showed that most of the respondents were females between 21-30 years of age with educational backgrounds of bachelor’s degree. Most of them worked for private companies, earned an average monthly income 15,001 – 25,000 baht. The frequency of their annual travels frequency was once a year. The most popular type of Chinese tourists’ travel was traveling with friends and the most favorite traveling management of Chinese tourists’ was the pre-prepared packages by themselves. In addition, the factors affecting the decision to visit to Bangkok of Chinese tourists were the destination trust, destination image, and destination attachment accounting for 66.1 percent with the significant level of .05. While the life style and destination personality did not affect the decision to visit Bangkok of Chinese tourists.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2559
Subjects: กรุงเทพมหานคร -- ภูมิประเทศและการท่องเที่ยว
การตัดสินใจ
กรุงเทพมหานคร -- การตัดสินใจ
ชาวจีน -- การดำเนินชีวิต
นักท่องเที่ยวต่างชาติ
Advisor(s): นิตนา ฐานิตธนกร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3176
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ling.zhang.pdf4.65 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback