DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3113

Title: กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดดิจิทัลผ่านแอปพลิเคชันไลน์แอดของธุรกิจประเภทร้านอาหาร กรณีศึกษาร้าน Four Boys Oysters
Other Titles: Digital marketing communication strategies through the application of restaurant business line. Case study of four oysters
Authors: ภาณุรุจ ไทรจำปา
Keywords: กลยุทธ์การสื่อสารการตลาด
การเปิดรับข่าวสาร
ผู้บริโภค
มุมมอง
ร้าน Four Boys Oysters
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยเรื่องนี้มีวัตถุประสงค์ 1 ) เพื่อศึกษากลยุทธ์การสื่อสารการตลาดทางแอปพลิเคชันไลน์แอด ของร้าน Four Boys Oysters และ2) เพื่อศึกษามุมมองของผู้บริโภคที่ใช้แอพพลิเคชั่นไลน์แอดของร้าน Four Boys Oysters การวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ โดยเลือกใช้วิธีการศึกษาจากแนวคิดทฤษฎีที่เกี่ยวข้อง ประกอบกับการสัมภาษณ์เชิงลึกจากกลุ่มตัวอย่าง คือผู้บริโภคภายในร้าน Four Boys Oysters จำนวน 10 คน และเจ้าของร้าน Four Boys Oysters จำนวน 2 คน ผลการวิจัยพบว่ากลยุทธ์การสื่อสารตลาดของร้าน Four Boys Oysters คือใช้แอปพลิเคชันไลน์แอดเป็นช่องทางการสื่อสารหลักเนื่องจากผู้บริโภคใช้เป็นประจำอยู่แล้ว และใช้บุคคลเป็นส่วนเสริม โดยส่วนมากจะประชาสัมพันธ์เกี่ยวกับอาหารในแต่ละวัน และการส่งเสริมการขายมากที่สุด และต้องสื่อสารให้สอดคล้องกับความต้องการของผู้บริโภค ด้านผู้บริโภคส่วนมากเลือกเปิดรับข่าวสารของร้าน Four Boys Oysters จากการแนะนำของพนักงานพร้อมกับการเสนอสิทธิประโยชน์การสะสมแต้ม รองลงมาคือเลือกจดจำเกี่ยวกับการสะสมแต้ม นอกจากนี้ ผู้บริโภคคิดว่าการติดต่อผ่านแอปพลิเคชันไลน์แอดของร้าน Four Boys Oysters มีความสะดวกสำหรับผู้บริโภคเอง
The study had two objectives 1) to examine marketing communication strategies through the application Line@ of Four Boys Oysters, and 2) to study consumers using the application Line@ of Four Boys Oysters. The research was qualitative, using in-depth interviews with 10 customers of Four Boys Oysters and two owners of Four Boys Oysters. The results showed that marketing communication strategies was the usage of Line@ mainly since consumers often used them while personal communication was the second. Primarily, the restaurant promoted about food on each day and required the most sale as well as communicated as consumers’ needs. As for most customers learned the information of Four Boys Oysters from the introduction by employees of the restaurant offering benefits from accumulative points. Next, consumers recognized about accumulative points. Besides, consumes considered that communication via the application Line@ was convenient.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Advisor(s): ธรรญธร ปัญญโสภณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3113
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
panuruj_saij.pdf3.76 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback