DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3095

Title: ความไว้วางใจในสินค้าและค่านิยมที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นที่นำเข้าจากประเทศจีนของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Trust and Values Affecting Purchase Decision Imported Clothes and Garment from the Republic of China of Customers in Bangkok
Authors: หลีน ยู่ชิง
Keywords: ความไว้วางใจในสินค้า
ค่านิยม
การตัดสินใจเลือกซื้อ
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา เพื่อวิเคราะห์ความไว้วางใจในสินค้าของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครมีต่อการเลือกซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นนำเข้าจากประเทศจีน และเพื่อวิเคราะห์ค่านิยมของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นนำเข้าจากประเทศจีน ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือประชากรในกรุงเทพมหานคร โดยวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวกและใช้จำนวน 130 ตัวอย่าง เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อถือได้เท่ากับ 0.939 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้นคือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิง ที่ใช้ในการทดสอบสมมุติฐานที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 ได้แก่ การทดสอบหาความสัมพันธ์แบบถดถอยเชิงพหุคูณ (Multiple Regression Analysis) ผลการศึกษาพบว่า ความไว้วางใจในสินค้าและค่านิยมส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นที่นำเข้าจากประเทศจีนของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The study aims at analyzing the factor of trust and values affecting purchase decision imported clothes and garment from the republic of China of customers in Bangkok. The example used in the study chooses from consumers in Bangkok, selected by using a convenience sampling method of 130 people. A questionnaire was used, with a reliability of 0.939 and the content accuracy was examined by a panel of experts. The statistics used for data analysis were Descriptive Statistics, which included Percentage, Mean, Standard Deviation and inferential statistics, that used in hypothesis testing at the level of significance 0.5 was multiple regression analyzed. The result found that the factor of trust and values affecting purchase decision imported clothes and garment from the republic of China of customers in Bangkok at the level of significance 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Advisor(s): เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3095
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

There are no files associated with this item.

View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback