DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3090

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจที่จะซื้อเสื้อผ้าออนไลน์ของผู้บริโภคห้างสรรพสินค้า “A” เขตปากเกร็ด จังหวัดนนทบุรี
Other Titles: The factors positively influencing intention to shop online of consumers at “A” Department Store, Pak Kret District, Nonthaburi province
Authors: พนิดา ทับทิมไทย
Keywords: เสื้อผ้าออนไลน์
ความตั้งใจซื้อ
ประโยชน์การใช้งาน
ความปลอดภัย
อินเทอร์เน็ต
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้จัดทำขึ้นโดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความสัมพันธ์และอิทธิพลเชิงบวกของปัจจัยด้านคุณภาพของการใช้งานส่วนบุคคล ปัจจัยด้านคุณภาพข้อความ ปัจจัยด้านประโยชน์การใช้งานส่วนบุคคล ปัจจัยด้านส่วนเสริมด้านคุณภาพปฏิสัมพันธ์ ปัจจัยด้านส่วนเสริมด้านคุณภาพของสภาพแวดล้อม ปัจจัยด้านส่วนเสริมด้านคุณภาพผลลัพธ์ ปัจจัยด้านคุณภาพทางเทคนิคและการปฏิบัติงานและปัจจัยด้านคุณภาพความปลอดภัยที่มีผลต่อความตั้งใจที่จะซื้อเสื้อผ้าออนไลน์ของผู้บริโภคห้างสรรพสินค้า “A” เขตปากเกร็ด จังหวัดนนทบุรี ระหว่าง วันที่ 25 พฤศจิกายน – 10 ธันวาคม 2560 จำนวน 237 ชุด และวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ความถดถอยเชิงพหุคูณ พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 20-25 ปี สถานภาพโสด การศึกษาระดับปริญญาตรี รายได้ 20,001 – 40,000 บาท เคยซื้อสินค้าออนไลน์ผ่านช่องทางเฟซบุ๊ก (Facebook) ซื้อเสื้อผ้าตามร้านค้า 2 สัปดาห์ ต่อ 1 ครั้ง ราคาที่ซื้อเสื้อผ้าต่อครั้ง 1,001 - 2,000 บาท สินค้าที่ซื้อมากที่สุดคือ เสื้อยืดเสื้อเชิ้ต และพบว่า มีเพียงปัจจัยด้านประโยชน์การใช้งานส่วนบุคคล มีค่าสัมประสิทธิ์ถดถอยของตัวพยากรณ์เท่ากับ .209 ที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจที่จะซื้อเสื้อผ้าออนไลน์ร้อยละ 15.9 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 ดังนั้นผู้ประกอบการหรือผู้จัดการด้านการตลาดเกี่ยวกับด้านออนไลน์ควรวางแผนและพัฒนากลยุทธ์ที่จะส่งผลให้ผู้บริโภคซื้อเสื้อผ้าออนไลน์ โดยพิจารณาจากปัจจัยด้านประโยชน์การใช้งานส่วนบุคคล เพื่อก่อให้เกิดความตั้งใจที่จะซื้อเสื้อผ้าออนไลน์ของผู้บริโภคได้
This research was aimed to study the positive relationship and influence of quality of personalization, message quality, benefits of personalization, complementary of interaction quality, complementary of environment quality, complementary of outcome quality, technical and functional quality, and security quality towards intention to purchase clothes online of consumers at “A” Department Store, Pak Kret District, Nonthaburi. The survey questionnaire was collected during 25th November – 10th December 2017 for 237 sets. The researcher found that majority of sample respondents who answered the questionnaire were females, between 20 - 25 years old, singles, with bachelor degrees, with average incomes between 20,001 – 40,000 baht per month. All of them experienced online shopping on Facebook and normally purchased clothes in store 2 times a month with average spending of 1,001 - 2,000 baht for each purchase. T-shirt and shirt were most frequently purchased. The data were analyzed using Multiple Regression Analysis and revealed that only benefits of personalization (β= .209), explaining 15.9% of the positive influence towards intention to shop online on clothes of the consumers with the significant level at .01. Therefore, entrepreneurs or marketers in online selling industry should plan and develop strategies for consumers to purchase clothes online by emphasizing on benefits of personalization
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: ความตั้งใจ
เสื้อผ้า -- การตัดสินใจ
เสื้อผ้า -- การจัดซื้อ
อุตสาหกรรมเสื้อผ้า
การจัดซื้อ
สื่อสังคมออนไลน์
เครือข่ายสังคมออนไลน์
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3090
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
panida_tubt.pdf3.73 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback