DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3085

Title: อิทธิพลของความรับผิดชอบต่อสังคมขององค์กรภายหลังกระบวนการทางธุรกิจ ความรับผิดชอบต่อสังคมขององค์กรภายในกระบวนการทางธุรกิจ และความภักดีของผู้บริโภค ต่อความตั้งใจซื้อเครื่องเรือนและสินค้าตกแต่งบ้านของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: The Influences of Corporate Social Responsibility After Process, Corporate Social Responsibility in Process, and Customer Loyalty to Purchase Intention in Furniture of Customers in Bangkok
Authors: เกวลี วัดพ่วงแก้ว
Keywords: ความรับผิดชอบต่อสังคม
ความภักดีของผู้บริโภค
ความตั้งใจซื้อ
เครื่องเรือนและสินค้าตกแต่งบ้าน
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้อเครื่องเรือนและสินค้าตกแต่งบ้านของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครได้แก่ ความรับผิดชอบต่อสังคมขององค์กรภายหลังกระบวนการทางธุรกิจ ความรับผิดชอบต่อสังคมขององค์กรภายในกระบวนการทางธุรกิจ และ ความภักดีของผู้บริโภค ระเบียบวิธีวิจัยเป็นเชิงปริมาณด้วยวิธีการสำรวจโดยใช้แบบสอบถาม ประชากรที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ กลุ่มผู้บริโภคที่ไปซื้อสินค้าเครื่องเรือนและสินค้าตกแต่งบ้านในเขตกรุงเทพมหานครและเลือกกลุ่มตัวอย่างแบบสะดวกโดยผู้ตอบแบบสอบถาม จำนวน 400 คน และใช้สถิติวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression Analysis) ในการทดสอบสมมติฐาน ที่ค่านัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ความรับผิดชอบต่อสังคมขององค์กรภายหลังกระบวนการทางธุรกิจ และ ความภักดีของผู้บริโภค มีความสัมพันธ์ในทิศทางเดียวกันกับความตั้งใจซื้อเครื่องเรือนและสินค้าตกแต่งบ้านของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
The purposes of this research was to study the factors influencing the purchase intention in furniture of customers in Bangkok, including corporate social responsibility after process (CSR-After-Process), corporate social responsibility in process, (CSR-in-Process), and customer loyalty. This study applied quantitative approach, survey method and structured questionnaire as research methodology and tool. The populations were the customers who purchased furniture in Bangkok, and the samples of this study consists 400 sampling, selected by convenience sampling. The hypothesis testing and analysis of multiple regression with the .05 significance level were utilized. According to the hypothesis testing, CSR-After-Process, and customer loyalty positively influent the purchase intention in furniture of customers in Bangkok.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: เครื่องเรือน
เครื่องเรือน -- การจัดซื้อ
ความภักดีของลูกค้า
เครื่องตกแต่งบ้าน
การตกแต่งบ้าน
อุตสาหกรรมเครื่องเรือน -- ไทย
Advisor(s): ศรัณยพงศ์ เที่ยงธรรม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3085
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kewalee.watp.pdf5.08 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback