DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3081

Title: การตัดสินใจใช้บริการแอพพลิเคชั่น LINE MAN ในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: The decision to use the LINE MAN application service in Bangkok
Authors: อิสราวลี เนียมศรี
Keywords: การตัดสินใจใช้บริการแอพพลิเคชั่น LINE MAN
การสื่อสารทางการตลาดดิจิทัล
การยอมรับเทคโนโลยี
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: วัตถุประสงค์ในการศึกษาครั้ง (1) เพื่อศึกษาการสื่อสารทางการตลาดดิจิทัลที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการแอพพลิเคชั่น LINE MAN ในกรุงเทพมหานคร (2) เพื่อศึกษาการยอมรับการใช้เทคโนโลยีที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการแอพพลิเคชั่น LINE MAN ในกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างคือ ผู้ใช้แอพพลิเคชั่น LINE MAN เป็นเครื่องมือการสื่อสาร จำนวน 400 คน โดยวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเฉพาะเจาะจง (Purposive Random Sampling) สถิติที่ใช้ในการวิจัยคือ สถิติเชิงพรรณนา ค่าสถิติร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การหาความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยใช้สถิติสหสัมพันธ์อย่างง่ายของเพียร์สัน (Pearson Product-Moment Correlation Coefficient) การสร้างสมการถดถอยเชิงเส้นแบบพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศหญิงมีอายุ 18 – 25 ปี ระดับการศึกษาปริญญาตรีประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 30,001-50,000 บาท ค่าใช้จ่ายเฉลี่ยในการใช้บริการ 201 – 400 บาท ส่วนใหญ่สั่งอาหารและเครื่องดื่ม โดยใช้บริการน้อยกว่า 2 ครั้ง/เดือน และนิยมใช้บริการในวันอาทิตย์ เวลา 12.01 น. – 14.00 น. ผลการทดสอบสมมติฐานที่ 1 พบว่า การสื่อสารทางการตลาดดิจิทัลและการยอมรับการใช้เทคโนโลยี มีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจใช้บริการแอพพลิเคชั่น LINE MAN ในกรุงเทพมหานคร และการทดสอบสมมติฐานที่ 2 พบว่า การสื่อสารทางการตลาดดิจิทัลและการยอมรับการใช้เทคโนโลยีของแอพพลิเคชั่น LINE MAN ในด้านการส่งเสริมการขายผ่านสื่อดิจิทัล การรับรู้ใช้งานง่าย การรับรู้ประโยชน์ และการโฆษณาผ่านสื่อดิจิทัล มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการแอพพลิเคชั่น LINE MAN ในกรุงเทพมหานคร มีนัยสำคัญที่ 0.05
This research aims (1) to study the digital marketing communication influencing to use decision of LINE MAN application in Bangkok. (2) to study the adoption of technology influencing to use decision of LINE MAN application in Bangkok. The sample consisted of customers who use decision of LINE MAN application in Bangkok. Sampling was done of 400 people with purposive random sampling method by descriptive statistics the average percentage and standard deviation. The correlation was used to Pearson Product-Moment Correlation Coefficient and a multiple linear regression The results of study showed that most of samples were female, 18 - 25 years of age, graduated in Bachelor’s degree, were private company employees, average monthly income ranging from 30,001 – 50,000 Baht. The average cost of buying contact lens each time is around 201 - 400 Baht. Most people use order food and drink, the service was less than 2 times per month and was use on Sunday from 12.01 – 14.00. The hypothesis test no.1 found digital marketing communication and adoption of technology had related with decision of LINE MAN application in Bangkok. The hypothesis test no. 2 found digital marketing communication and adoption of technology by digital promotion, easy to used, benefits perceived and digital advertising influencing to use decision of LINE MAN application in Bangkok, significant of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การตัดสินใจ
เทคโนโลยี -- การตัดสินใจ
อาหาร -- การตัดสินใจ
เครื่องดื่ม -- การตัดสินใจ
การรู้จักใช้เทคโนโลยี
Advisor(s): รวิพรรณ สุภาวรรณ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3081
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
isarawalee_neam.pdf3.78 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback