DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3073

Title: การศึกษาภาพลักษณ์องค์กร ภาพลักษณ์ตราสินค้า และค่านิยมส่วนบุคคล ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อบ้านระดับซุปเปอร์ลักชัวรี่ ในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Corporate image Brand image and personal values That affects the decision to buy a super-luxury home. In Bangkok
Authors: พรรัตน์ รูปสูง
Keywords: ภาพลักษณ์องค์กร
ภาพลักษณ์ตราสินค้า
ค่านิยมส่วนบุคคล
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาภาพลักษณ์องค์กร ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อบ้านระดับซุปเปอร์ลักชัวรี่ ในเขตกรุงเทพมหานคร และ ศึกษาค่านิยมส่วนบุคคล ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อบ้านระดับซุปเปอร์ลักชัวรี่ ในเขตกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล และทดสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาและความน่าเชื่อถือด้วยวิธีการวิเคราะห์ประมวลหาค่า ครอนบาร์ค แอลฟ่า กับกลุ่มตัวอย่างจำนวน 30 คน ได้ระดับความเชื่อมั่น 0.972 และแจกแบบสอบถามกับกลุ่มตัวอย่าง จำนวน 200 คน และใช้วิธีการทางสถิติแบ่งเป็น 2 ประเภท คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ (Percentage) ค่าเฉลี่ย (Mean) และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (Standard Deviation) และ สถิติเชิงอนุมาน คือ การวิเคราะห์การถดถอยแบบอย่างง่าย (Simple Regression Analysis) ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศ ชายมีอายุอยู่ระหว่าง 36 – 45 ปี สำเร็จการศึกษาปริญญาตรีหรือเทียบเท่าเป็นพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้อยู่ระหว่าง 30,001 – 40,000 บาท มีงบประมาณในการซื้อบ้านอยู่ระหว่าง 10.01 – 20 ล้านบาท ต้องการพื้นที่ใช้สอยของบ้านต่ำกว่า 80 ตารางวา ผลการทดสอบสมมติฐานทั้ง 3 ข้อ พบว่าภาพลักษณ์องค์รมีผลต่อการตัดสินใจซื้อบ้านระดับซุปเปอร์ลักชัวรี่ในเขตกรุงเทพมหานคร ภาพลักษณ์ตราสินค้ามีผลต่อการตัดสินใจซื้อบ้านระดับซุปเปอร์ลักชัวรี่ในเขตกรุงเทพมหานคร และ ค่านิยมส่วนบุคคลมีผลต่อการตัดสินใจซื้อบ้านระดับซุปเปอร์ลักชัวรี่ในเขตกรุงเทพมหานครอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The objectives of this research were to: 1) to study corporate image. That affects the decision to buy a super-luxury home. In Bangkok. And study personal values That affects the decision to buy a super-luxury home. In Bangkok.This study use a survey (Survey research) were collected from questionnaires. The accuracy and reliability of the content and reliability Cronbach Alpha Coefficient with 30 samples have confidence level 0.972 and give the questionnaire to the sample were 200 persons. Statistical methods are divided into two categories: descriptive statistics, percentage, mean, standard deviation and inferential statistics. Descriptive statistics are percentage, mean and standard deviation, and inferential statistics are simple regression analysis. The research found that Most of the respondents were males. Male between 36 and 45 years old, graduated bachelor or equivalent as a private company employee. Income between 30,001 - 40,000 baht with a budget to buy houses between 10.01 - 20 million baht. Need to use the living space of less than 80 square meters. All three hypotheses were tested. It was found that the image influenced the decision to buy a super-luxury home in Bangkok. Brand image influences the purchase decision of super-luxury houses in Bangkok and the personal values affect the purchase decision of super-luxury houses in Bangkok at the statistical significance level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: การซื้อบ้าน
การซื้อบ้าน -- การตัดสินใจ
บ้านระดับซุปเปอร์ลักชัวรี่
บ้านระดับซุปเปอร์ลักชัวรี่ -- การตัดสินใจ
บ้าน -- การจัดซื้อ
บ้าน
Advisor(s): เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3073
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pornrat_rups.pdf3.15 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback