DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3067

Title: การสื่อสารการตลาดและพฤติกรรมการใช้บริการของกลุ่มลูกค้าในธุรกิจ ให้เช่าสนามฟุตบอล ในเขตกรุงเทพมหานคร และปริมณฑล
Other Titles: The Marketing Communication and The Consumer Behavior in Football Field Rental in Bangkok Metropolitan Area
Authors: ภูวพัฒน์ ชนะสกล
Keywords: สนามฟุตบอลให้เช่า
อายุ
รายได้เฉลี่ย
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษารูปแบบวิธีการสื่อสารการตลาด การตัดสินใจซื้อและพฤติกรรมการใช้บริการของกลุ่มลูกค้าในธุรกิจ ให้เช่าสนามฟุตบอล ในเขตกรุงเทพมหานคร โดยใช้ แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล และทดสอบความตรงของเนื้อหาและความน่าเชื่อถือ รูปแบบงานวิจัยเป็นเชิงปริมาณ โดยเก็บข้อมูลจากกลุ่มผู้ใช้บริการของสนามฟุตบอลให้เช่าทั้งหมด 5 สนาม จำนวน 400 คน และวิธีการทางสถิติแบ่งเป็น 2 ประเภท คือ สถิติเชิงพรรณนาและสถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ และการเปรียบเทียบค่าเฉลี่ย พบว่า เป็นเพศชาย อายุ 18-25 ศึกษาระดับปริญญาตรี รายได้เฉลี่ยน้อยกว่า 10,000 ใช้บริการสนามหญ้าเทียม 6-7 คน จำนวน 1-2 ชั่วโมงต่อครั้ง เล่นช่วงเวลา 18:00-20:00 ใช้จ่ายต่อครั้ง 100-150บาท และยังพบว่าอายุผู้ใช้บริการ, รายได้เฉลี่ยผู้ใช้บริการ, การค้นหาข้อมูลก่อนการใช้สนามจากเพื่อนหรือครอบครัว, การรับรู้ปัญหา(ความสะดวกสบายด้านการเดินทาง,ความปลอดภัยของสนาม), การประเมินทางเลือกก่อนใช้บริการสนาม(เช่น เวลาเปิดปิด,ขนาดสนาม), การตัดสินใช้บริการสนาม(มีบริการน้ำดื่ม,บริการจัดหาทีม), พฤติกรรมหลังการใช้บริการสนาม(คุ้มค่าของค่าบริการสนาม) และ การขายโดยใช้พนักงานขาย ส่งผลต่อการใช้สนามฟุตบอลให้เช่า และพบว่า สถานภาพของผู้ใช้บริการ, ระดับการศึกษา, อาชีพ, การโฆษณา(ทางอินเตอร์เนต,ป้ายกลางแจ้ง,บีทีเอส), การส่งเสริมการขาย(ส่วนลด,ของแถม,ชิงโชค), การประชาสัมพันธ์(การให้ดารามาเป็นพรีเซนเตอร์) และ การตลาดทางตรง(การส่งโปสการ์ด,การส่งอีเมล) ไม่ส่งผลต่อการใช้สนามฟุตบอลให้เช่า
The objectives of this study were to study the marketing communication and the consumer behavior in football field rental in Bangkok metropolitan area. The quantitative approach was conducted by having 400 customers from 5 football field rentals filled out questionnaire. The two statistical analysis methods were the descriptive and influential statistics methods. The influential statistics method was Multiple Regression Analysis. The result found that the heaviest user group was the male aged between 18-25 year old with undergraduate degree, average monthly income less than 10,000 baht, share the football field rental with 6-7 friends at an average rental of 1-2 hours per once, during 18:00-20:00 hours, and pay 100-150 baht per person. We also found that these following factors affected the use of football field rental: age, average income, information search, problem perception (travel’s convenience, security), pre-purchase evaluation (operating hours, football field size), purchase decision (on-site beverage service, team arrangement service), post-purchase behavior (value for money), and sales using salespeople. And also found that status, education level, occupation, advertising (online, billboard, sky train), promotion (discount, free giveaway, lucky draw), public relations (celebrity endorsement) and direct marketing (mail, email) did not affect the use of football field rental.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาวิชาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: สนามกีฬา
สถานบริการกีฬา
สนามกีฬา -- การจัดการ -- วิจัย
สนามกีฬา -- การเช่า
การจัดการธุรกิจ -- การเช่า
การเช่า
Advisor(s): ศุภมณฑา สุภานันท์
สรรค์ชัย เตียวประเสริฐกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3067
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
puvaphat_chan.pdf6.01 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback