DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3049

Title: อิทธิพลของภาพลักษณ์ การรับรู้ความคุ้มค่า และความคาดหวังต่อคุณภาพการให้บริการที่ส่งผลต่อ ความตั้งใจเช่า “สิริพรแมนชั่น” ของคนวัยทำงานในตำบล หาดใหญ่ อำเภอหาดใหญ่ จังหวัดสงขลา
Other Titles: Influence of brand image perceived value and expectation toward service quality on intention to rent “Siriporn mansion” of workable-aged person in Hatyai district,Songkhla
Authors: สรณัฐ ศรีเจริญ
Keywords: ภาพลักษณ์
การรับรู้ความคุ้มค่า
ความคาดหวังต่อคุณภาพการให้บริการ
ความตั้งใจเช่า
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยเรื่อง “อิทธิพลของภาพลักษณ์ การรับรู้ความคุ้มค่า และความคาดหวังต่อคุณภาพการให้บริการที่ส่งผลต่อ ความตั้งใจเช่า “สิริพรแมนชั่น” ของคนวัยทำงานในตำบลหาดใหญ่ อำเภอหาดใหญ่ จังหวัดสงขลา” มีวัตถุประสงค์เพื่อสำรวจความคิดเห็นและวิเคราะห์อิทธิพลของภาพลักษณ์ การรับรู้ความคุ้มค่า และความคาดหวังต่อคุณภาพการให้บริการ ที่มีผลต่อความตั้งใจที่จะเช่าของคนวัยทำงานในตำบลหาดใหญ่ อำเภอหาดใหญ่ จังหวัดสงขลา การศึกษาครั้งนี้ใช้กลุ่มตัวอย่างเป็น คนวัยทำงานอายุระหว่าง20-60ปี ในตำบลหาดใหญ่ อำเภอหาดใหญ่ จังหวัดสงขลา จำนวน 155 คน โดยการแจกแบบสอบถามไปยังสถานที่ทำงานต่างๆ โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบตามสะดวก สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ค่าร้อยละ (Percentage) ค่าความถี่ (Frequency) ค่าเฉลี่ย (Mean)ค่าส่วนเบี่ยงเบน (Standard deviation) และการวิเคราะห์ถดถอยพหุคูณ (Multiple Regression Analysis) ผลการวิจัยพบว่าภาพลักษณ์ การรับรู้ความคุ้มค่า ความคาดหวังต่อคุณภาพการให้บริการ และความตั้งใจเช่า อยู่ในระดับมาก ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่าการรับรู้ความคุ้มค่ามีอิทธิพลต่อความตั้งใจเช่า “สิริพรแมนชั่น”มากที่สุด ตามด้วย ความคาดหวังต่อคุณภาพการให้บริการด้านความเป็นรูปธรรมความคาดหวังต่อคุณภาพการให้บริการด้านการสร้างความมั่นใจ ภาพลักษณ์ตราสินค้า ความคาดหวังต่อคุณภาพการให้บริการด้านความน่าเชื่อถือ และภาพลักษณ์ด้านความน่าเชื่อถือ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The research of “Influence of brand image perceived value and expectation toward service quality intent to rent “Siriporn Mansion” of workable-aged persons in Hat Yai district, Songkhla. The objectives of this research to survey the opinion and analyze influence of brand image perceived value and expectation toward service quality intention to rent “Siriporn Mansion” of workable/aged persons in HatYai district, Songkhla. The sample population for this research is 20-60 years in Hat Yai district, Songkhla amount 155 questionnaire by convenience sampling. The statistics used in this study were Percentage, Frequency, Mean, Standard Deviation and Multiple Regression Analysis. The research’s results showed that brand image perceived value and expectation toward service quality intention to rent was at high level. The results of hypothesis testing shows that perceived value is Influencing intent to rent “Siriporn Mansion” is found to be the most predominantly. In the hypothesis testing it is found the exposure of expectation toward service quality include the concrete, expectation toward service quality include the confidence, brand image, expectation toward service quality include the reliable and the reliable of brand image significantly influenced the decision making process at the 0.05 level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3049
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
soranat_sric.pdf3.92 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback