DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3047

Title: อิทธิพลของคุณภาพของข้อมูล การโต้ตอบเสมือนจริง และของรางวัลที่ส่งผลต่อการมีส่วนร่วมของลูกค้าต่อแบรนด์ผ่านกิจกรรมบนช่องทางเฟซบุ๊กของกลุ่มลูกค้า Gen Y ในจังหวัดกรุงเทพมหานคร
Other Titles: The impact of Information Quality, Virtual Interactivity, and Rewards on Customer Engagement with the brand through the Facebook channel of Gen Y customers in Bangkok
Authors: เสาวณีย์ กิติเรียงลาภ
Keywords: คุณภาพของข้อมูล
การโต้ตอบเสมือนจริง
ของรางวัล
การมีส่วนร่วมของลูกค้าต่อแบรนด์
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: วัตถุประสงค์ของการศึกษาเพื่อศึกษาอิทธิพลของคุณภาพของข้อมูล การโต้ตอบเสมือนจริง และของรางวัลที่ส่งผลต่อการมีส่วนร่วมของลูกค้าต่อแบรนด์ผ่านกิจกรรมบนช่องทางเฟซบุ๊กของกลุ่มลูกค้า Gen Y ในเขตกรุงเทพมหานคร การศึกษาครั้งนี้ใช้เทคนิคการวิจัยเชิงปริมาณ เครื่องมือที่ใช้สำหรับการวิจัย คือ แบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อมั่น 0.877 และการตรวจสอบความตรงของเนื้อหาโดยผู้ทรงคุณวุฒิ ตัวอย่างที่ใช้จำนวน 120 ตัวอย่าง สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ การหาค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุคูณ จากผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 28 - 33 ปี ศึกษาระดับปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน/รับจ้าง รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 20,001 - 30,000 บาท โดยส่วนใหญ่เล่นเฟซบุ๊กทุกวัน และประเภทเพจเฟซบุ๊กของแบรนด์ที่ติดตามเป็นประจำ คือ ประเภทสินค้าเครื่องสำอางค์และแฟชั่น เมื่อพิจารณาถึงคุณภาพของข้อมูล พบว่าโดยภาพรวมอยู่ในระดับเห็นด้วยมาก ความคิดเห็นของการโต้ตอบเสมือนจริง โดยภาพรวมอยู่ในระดับค่อนข้างเห็นด้วย ความสำคัญของของรางวัลที่เป็นเงินสดและของรางวัลที่ไม่ใช่เงินสดแต่มีมูลค่าเทียบเท่าเงินสด โดยภาพรวมอยู่ในระดับค่อนข้างสำคัญ และความคิดเห็นต่อการมีส่วนร่วมของลูกค้าต่อแบรนด์ โดยภาพรวมอยู่ในระดับค่อนข้างเห็นด้วย เมื่อพิจารณาถึงผลการทดสอบสมมติฐานพบว่าคุณภาพของข้อมูล และ การโต้ตอบเสมือนจริงส่งผลต่อการมีส่วนร่วมของลูกค้าต่อแบรนด์ ในขณะที่ของรางวัลที่เป็นเงินสด และของรางวัลที่ไม่ใช่เงินสดแต่มีมูลค่าเทียบเท่าเงินสด ไม่ส่งผลต่อการการมีส่วนร่วมของลูกค้าต่อแบรนด์อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05
The purpose of this study was to study the impact of Information Quality, Virtual Interactivity, and Rewards on Customer Engagement with the brand through the Facebook channel of Gen Y customers in Bangkok. This study was a quantitative study. The instruments used were a questionnaire with reliability of 0.877 and validation of content by qualified experts. The sample was 120 samples. The statistics used in data analysis were percentage, mean, standard deviation and multiple regression analysis. The study suggested that most of the respondents were female between 28-33 years old who had occupation which were employee /stuff of private company. The average monthly income was between 20,001 - 30,000 Baht, most of which used Facebook daily. The brand of Facebook that was regularly followed was the category of cosmetics and fashion. The results of Information Quality were at high agreement. Virtual Interactivity feedback overall, the level was quite agreeable. The monetary rewards and non-monetary rewards, but with a total value of cash equivalents were at important level and feedback on brand engagement, overall, the level was quite agreeable. Considering the hypothesis testing results, it was found that the Information Quality and the Virtual Interactivity influenced the customer engagement with the brand. Whereas monetary rewards and non-monetary rewards being cash equivalent were no significant effecting on customer involvement in the brand at .05 level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: สินค้าแบรนด์เนม
สื่อสังคมออนไลน์
เครือข่ายสังคมออนไลน์
เครื่องสำอาง
แฟชั่น
เจนเนอเรชันวาย
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3047
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sowvanee_kiti.pdf3.76 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback