DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2965

Title: การวิเคราะห์เนื้อหาการสื่อสารใน Facebook Fanpage ของสถาบันสอนภาษาอังกฤษ Globish English School
Other Titles: The study of content analysis of Globish English School Facebook Fanpage
Authors: ปกรณ์ เอี่ยมศิรินพกุล
Keywords: การตลาดเชิงเนื้อหา
การวิเคราะห์เนื้อหา
การตลาดดิจิทัล
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยเรื่องนี้เป็นงานวิจัยซึ่งมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) เนื้อหาประเภทของเนื้อหา และเทคนิคการนำเสนอข้อมูลและ 2) วิเคราะห์เทคนิคการนำเสนอข้อมูลประเภทใดที่ได้รับ Engagement สูงสุด โดยทำการเก็บข้อมูลเพื่อนำมาวิเคราะห์ในช่วงเดือน1 พฤษภาคม ถึง 30 กันยายน 2560 จำนวน 121 โพสต์ บน Facebook Fanpage ของสถาบันสอนภาษาอังกฤษ Globish English School ผลการวิจัยพบว่า ประเภทของเนื้อหาสามารถแบ่งได้เป็น 4 ประเภท คือ 1) การตลาดเชิงเนื้อหาประเภทการให้ข้อมูลความรู้เกี่ยวกับภาษาอังกฤษ 2) การตลาดเชิงเนื้อหาประเภทการให้ ข้อมูลกิจกรรมเกี่ยวกับทางสถาบัน 3) การตลาดเชิงเนื้อหาประเภทกิจกรรมส่งเสริมการขาย และ 4) การตลาดเชิงเนื้อหาประเภทการให้ข้อมูลเกี่ยวกับคอร์สเรียนภาษาอังกฤษ นอกจากนี้จากการวิจัยพบว่า เทคนิคการนำเสนอข้อมูลนั้นสามารถแบ่งได้ 4 ประเภท ได้แก่ 1) รูปภาพ 2) วิดีโอ 3) ลิงค์ และ 4) สถานะข้อความ และจากการวิจัยพบว่าเทคนิคการนำเสนอประเภทรูปภาพนั้นสามารถสร้าง Engagement ได้สูงสุด
The objectives of this study were 1) to research on types of facebook fanpages' marketing content and technique to demonstrate posts. 2) to find which technique of posts generate the highest engagement rate. Data were gathered during May 1 to September 30 in 2017 by reconding and analyzing marketing content consisting of 121 posts on Facebook fanpage of Globish English School. The results from the content analysis shows that there are 4 types of marketing content on Facebook fanpage which are 1) Education 2) Product Information 3) Activities and 4) Promotion. Additionally, the technique to demonstrate posts consists of 4 types which are 1) Photo 2) video 3) Link and 4) Status. Finally, the technique of posts that generate the higest engagement rate is photo.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: สถาบันสอนภาษาอังกฤษ Globish English School
ช่องทางการสื่อสาร
การสื่อสารทางการตลาด
สื่อสังคมออนไลน์
การจัดการตลาด
เฟซบุ๊ค (บริษัท)
พฤติกรรมผู้บริโภค -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน
ครูภาษาอังกฤษ -- วิจัย
Advisor(s): ปฐมา สตะเวทิน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2965
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pakorn_ieam.pdf2.23 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback