DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2961

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความภักดีในการใช้บริการโทรศัพท์เคลื่อนที่เครือข่าย “B” ของผู้บริโภคในมหาวิทยาลัยกรุงเทพวิทยาเขตรังสิตและกล้วยน้ำไท
Other Titles: Factors Positively Influencing Loyalty of Using Mobile Network “B” of Consumers in Bangkok University of Rangsit And City Campuses
Authors: ภูริวัจน์ รุ่งพิสุทธิ์โสภณ
Keywords: ชื่อเสียง
เครือข่าย
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้จัดทำขึ้นโดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลเชิงบวกของปัจจัยด้านชื่อเสียง ปัจจัยด้านความสามารถด้านนวัตกรรมเทคนิค ปัจจัยด้านความพึงพอใจต่อระบบ ปัจจัยด้านคุณค่าด้านความเพลิดเพลิน ปัจจัยด้านราคา ปัจจัยด้านการให้บริการลูกค้า ปัจจัยด้านภาพลักษณ์องค์กรและปัจจัยด้านประสบการณ์ด้านอารมณ์ที่มีต่อความภักดีของลูกค้าในการใช้บริการโทรศัพท์เคลื่อนที่เครือข่าย “B” ของผู้บริโภคในมหาวิทยาลัยกรุงเทพวิทยาเขตรังสิตและกล้วยน้ำไท ระหว่างวันที่ 20 กันยายน – 31 ตุลาคม 2560 จำนวน 440 ชุด และวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ความถดถอยเชิงพหุคูณ ผู้วิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ เป็นเพศชาย อายุ 21-30 ปี สถานภาพโสด การศึกษาระดับปริญญาตรี อาชีพพนักงานองค์กรเอกชน/รับจ้าง รายได้ 10,001-20,000 บาท ใช้บริการมา 4-6 ปี วัตถุประสงค์ที่เลือกใช้บริการเนื่องจากสัญญาณมีความเสถียร มีโปรโมชั่นหลากหลาย มีสัญญาณอินเทอร์เน็ต 4G ที่แรงและเสถียร และมีสัญญาณครอบคลุมทั่วประเทศ ช่วงเวลาที่ใช้บริการ 12.01-18.00 น. ใช้ต่อครั้งประมาณ 2 ชั่วโมง จ่ายเงินกับการใช้บริการ 1,001-1,500 บาทต่อเดือน และพบว่า มีเพียง ปัจจัยประสบการณ์ด้านอารมณ์ (Affective Experience) (β = 0.355) และ ปัจจัยราคา (Price) (β = 0.303) สามารถอธิบายอิทธิพลเชิงบวกที่มีต่อความภักดี ได้ร้อยละ 21.8 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01
This research was aimed to study positively influence of Reputation, Technical Innovation Capability, System Satisfaction, Enjoyment Value, Price, Customer Support, Corporate Image, Affective Experience towards Customer Loyalty of “B” Mobile Network Operation Customers of Bangkok University in Rangsit and City campuses’ users. The researcher collected 440 survey questionnaire’ respondents during 20 September – 31 October 2017 and found that the majority of the sample respondents who answered the questionnaires were men, aged 20 – 25 years old, singles, with education in bachelor degrees, average incomes from 10,001 – 20,000 baht per month. They had been used the network’s service “B” for 4-6 years. The objective of using the service because of stable signals, many promotions, and stable 4G signals. Also, the signals covered all areas of the country. They used the services during 12 to 18 hours of the day. They spent about 2 hours per day. Payments were between 1,001 - 1,500 baht per month. There were only Affective Experience (β = 0.355) and Price Factor (β = 0.303) that could describe positively influence on consumer loyalty by 21.8 percent at the significant level at .01.
Description: การคนควาอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2961
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
puriwat.rung.pdf3.75 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback