DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2955

Title: การศึกษากลยุทธ์การตลาดผ่านโทรศัพท์เคลื่อนที่ (Mobile Marketing) ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการแกร็บแท็กซี่ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: The Studying of marketing strategy of mobile marketing in case of the decision making of using “Grab Taxi” of end consumer in Bangkok areas
Authors: ณฐาพัชร์ นันทพัฒน์สรัญ
Keywords: การตลาดผ่านโทรศัพท์เคลื่อนที่
ข้อความสั้น
ข้อความมัลติมีเดีย
ข้อความข่าวสารจากสถานีฐาน
ข้อความเสียงและภาพเคลื่อนไหว
ข้อความผ่านโมบายแอพพลิเคชั่น
การตัดสินใจ
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1)ความคิดเห็นต่อการตลาดผ่านโทรศัพท์เคลื่อนที่(Mobile Marketing) ของผู้ใช้บริการแกร็บแท็กซี่ 2)การตัดสินใจใช้บริการแกร็บแท็กซี่ และ 3)ศึกษาปัจจัยทางการตลาดผ่านโทรศัพท์เคลื่อนที่ (Mobile Marketing) ของแกร็บแท็กซี่ที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการแกร็บแท็กซี่ โดยเครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูลคือแบบสอบถาม กลุ่มตัวอย่างคือผู้ใช้บริการแกร็บแท็กซี่ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครจำนวน 400 คน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าคะแนนเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ถดถอยอย่างง่ายและการวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ ผลวิจัยพบว่า 1)กลุ่มตัวอย่างมีความคิดเห็นที่เห็นด้วยต่อการตลาดผ่านโทรศัพท์เคลื่อนที่ทั้ง 5 รูปแบบ คือ ข้อความสั้น ข้อความมัลติมีเดีย ข้อความข่าวสารจากสถานีฐาน ข้อความเสียงและภาพเคลื่อนไหว อยู่ในระดับมาก และข้อความผ่านโมบายแอพพลิเคชั่น อยู่ในระดับมากที่สุด 2)กลุ่มตัวอย่างมีความคิดเห็นที่เห็นด้วยต่อการตัดสินใจใช้บริการแกร็บแท็กซี่ ในด้านการรับรู้ถึงปัญหา ด้านการประเมินผลทางเลือก ด้านการประเมินผลภายหลังการซื้อ อยู่ในระดับมาก ด้านการตัดสินใจเลือกทางเลือกอยู่ในระดับมากที่สุด และด้านการประเมินผลภายหลังการซื้ออยู่ในระดับมาก 3)ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่าการตลาดผ่านโทรศัพท์เคลื่อนที่เป็นปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการแกร็บแท็กซี่ อย่างมีนัยยะสำคัญที่ระดับ 0.05 โดยในรายด้านพบว่า ข้อความสั้นและข้อความผ่านโมบายแอพพลิเคชั่น เป็นปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการแกร็บแท็กซี่ อย่างมีนัยสำคัญที่ 0.05
The objectives of the study are 1) To gather comments of mobile marketing activities of end consumers who use GRAB TAXI. 2) What kind of a factor for making decision of using GRAB TAXI and 3) To study about mobile phone marketing factors of using GRAB TAXI. The method of study; the researcher use questionnaires and the group of study is a person who lives in Bangkok, which the sample size at 400 sets. The statistic materials for analyses all questionnaires are frequency, percentage, mean, standard deviation, simple and multiple regressions. The results of studying found that 1. The samples size said that mobile marketing 5 factors, which are short message service SMS, MMS, Cell Broadcasting, Mobile TV/Video and Mobile Marketing as very good. 2. The answerers response in the point of making decision for using GRAB TAXI in term of understanding about a problem, evaluating of selection and the evaluating after using the service as good. The making decision of using the service as very good. The evaluating after using the service as very good. 3. Hypothesis results found that mobile phone marketing activities are key factor with the significance at 0.05 and SMS and message from mobile phone application. Those are key factors for making decision of using GRAB TAXI with the significance at 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: บริการลูกค้า
ความสัมพันธ์กับลูกค้า
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
พฤติกรรมผู้บริโภค
Grab Taxi
Grab Taxi -- การตัดสินใจ
Advisor(s): ศศิประภา พันธนาเสวี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2955
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
natapat_nant.pdf4.76 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback