DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2953
|
Title: | แผนธุรกิจตู้จำหน่ายยา วริญญา เภสัช |
Other Titles: | Business plan for Medicine vending machine for Warinya pharmacy |
Authors: | วริญญา บุตรชา |
Keywords: | Medicine vending machine Warinya pharmacy ตู้จำหน่ายยา ความต้องการซื้อยา วริญญา เภสัช |
Issue Date: | 2560 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความต้องการซื้อยาของผู้บริโภคในรูปแบบของตู้จำหน่ายยาซึ่งเป็นการขยายธุรกิจการจำหน่ายยาของวริญญา เภสัช เพื่อรองรับพฤติกรรมที่เปลี่ยนไปของผู้บริโภค โดยใช้แบบสอบถามเชิงคุณภาพ กับกลุ่มตัวอย่างจำนวน 20 คนที่ทำงานอยู่ในสำนักงานราชการและเอกชน จากผลการทำแบบสอบถามพบว่าผู้ทำแบบสอบถามส่วนใหญ่เห็นด้วยที่จะใช้บริการตู้จำหน่ายยา เพราะสะดวกไม่ต้องเดินทางไกล โดยยาที่อยากให้มีจำหน่ายคือ ยาแก้ปวด ลดไข้ โดยอยากให้ตู้จำหน่ายยามีป้ายบอกคุณสมบัติยาและวิธีการรับประทาน และติดตั้งตามที่พักอาศัย คอนโด ระบบการชำระเงินส่วนใหญ่เห็นด้วยกับการใช้วิธีหยอดเหรียญหรือธนบัตรผ่านตู้โดยตรง ข้อจำกัดในการใช้ตู้ที่ผู้ทำแบบสอบถามส่วนใหญ่ตอบคือ หากมีการเจ็บป่วยขึ้นมา การไม่รู้จะซื้อยาอะไร This project proposes to know about requirement of customer for buying Medicine in Vending Machine. Medicine Vending Machines are expanding business for Warinya Pharmacy. We use qualitative questionnaire about 20 persons whose works in office.
Internet factors from the questionnaire founded most people want pain pill and reduce fever pill in Medicine Vending Machine by having medicine notice card about label and how to take medicine. They agree to use coins and banknotes with Medicine Vending Machine.External factors foundes most people like to have Medicine Vending Machine in their accommodation. Limitation for using Medicine Vending Machine is they cannot choose the medicine when they have sickness. Medicine Vending Machine do not have direct competitor but it has 7-11 and Lotus are indirect competitor.Medicine Vending Machine are new business that has advantage point: diversity close people and open 24 hours and it disadvantage points: new model and no seller. We use marketing mix and customer relationship management strategy in business. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ(บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2559 |
Subjects: | การวางแผนธุรกิจ การจัดการขาย ยา เครื่องขายอัตโนมัติ |
Advisor(s): | เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2953 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|