DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2942
|
Title: | แผนธุรกิจขายเสื้อผ้า Dara |
Other Titles: | ฺBusiness Plan for Dara |
Authors: | เอกคทา อัตตนนท์ |
Keywords: | ร้านขายเสื้อผ้า Dara |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | แผนธุรกิจนี้จัดทำขึ้นเพื่อกำหนดเป้าหมายกำหนดกรอบความคิดเพื่อช่วยเป็นแนวทางในการ (1) เพื่อเตรียมความพร้อมให้กับผู้ประกอบการใหม่ (2) เพื่อศึกษาโอกาสในการดำเนินธุรกิจและความเป็นไปได้ในการดำเนินโครงการลงทุน (3) เพื่อคำนวณความคุ้มค่าในการลงทุน และ (4) เพื่อให้ผู้ประกอบการจัดลำดับความคิดก่อนการเตรียมความพร้อมเพื่อเริ่มประกอบธุรกิจ
ผลการศึกษาวิจัยพบว่า ธุรกิจขายเสื้อผ้ามีการแข่งขันสูง มีคู่แข่งจานวนมาก การเพิ่มยอดขายเป็นสิ่งสำคัญหากจะอยู่รอด ผู้ประกอบการจาเป็นต้องเตรียมความพร้อมในโครงการด้านการส่งเสริมการขายด้วยการสมัครสมาชิก การประชาสัมพันธ์ทางสื่อออนไลน์ พัฒนาบุคลากรด้านความรู้ของสินค้า การหาแหล่งวัตถุดิบเพิ่มเติม ฯลฯ
ด้านผลประกอบการ เริ่มต้นลงทุนในโครงการ 1,150,000 บาท โดยเป็นส่วนของเจ้าของทั้งหมด คาดการณ์ว่าจะมีกาไรสุทธิในปีแรก 334,096 บาท มีมูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) 989,027 บาท อัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) 40.70% และมีระยะเวลาคืนทุนของโครงการที่ 2.144 ปี The objective of this study plan was to precisely underline the goal and layout the concept and the outline for these following purposes. (1) To plan prepare the new entrepreneur of running the business continuously. (2) to study the opportunity of entrepreneur and evaluate the possibility of the project (3) to calculate breakevent point in the investment (4) to organize the entrepreneur’s thought in order to start new business. This business plan was design for clothing shop “Dara”
The Study pointed out that to be success in running the business. The entrepreneur should plan and prepare in various aspects, for instance entrepreneurship, investment, human resources and location. These were factors that affected the successful of the business. The marketing strategies would be exercised with the business management, the services outlining and the location selecting and etc.
In the revenue, the project was initially invested 1,150,000 Baht by the entrepreneur. In the first year, the income was forecasted to be the sum of 334,096 Baht, net present value (NPV) is an 989,027 Baht and internal of return (IRR) was at 40.70% that the payback period is 2.144 year. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558 |
Subjects: | การวางแผนธุรกิจ การจัดการธุรกิจ เสื้อผ้า เสื้อผ้าสตรี |
Advisor(s): | เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2942 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|