DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2915

Title: แผนธุรกิจร้านปาลิกา คาเฟ่
Other Titles: Business plan for palika cafe
Authors: ปวริศา ธรรมศรี
Keywords: เค้กผลไม้
เบเกอรี่ คาเฟ่
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อใช้เป็นแนวทางและกำหนดทิศทางในการดำเนินธุรกิจเพื่อให้เข้าถึงกลุ่มเป้าหมายมากที่สุด แผนธุรกิจจึงได้จัดทำขึ้นสำหรับธุรกิจประเภทการบริการโดยเป็นการดำเนินธุรกิจใหม่ เทคนิคและวิธีการในการจัดทำแผนคือ การวิเคราะห์จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และอุปสรรค การวิเคราะห์การแข่งขันและจัดทำการวิจัยตลาดโดยสัมภาษณ์กับกลุ่มบุคคลต่างๆ ในเขตจังหวัดระยอง ที่ชอบการรับประทานเบเกอรี่ และไม่ชอบการรับประทานเบเกอรี่ จากการวิเคราะห์จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และอุปสรรค พบว่า จุดแข็งของร้าน คือ มีความแปลกใหม่ แตกต่างจากร้านอื่น จุดอ่อน คือ ร้านยังไม่เป็นที่รู้จักในจังหวัดระยองและไม่ได้อยู่ในเขตตัวจังหวัดระยอง ในขณะที่โอกาสได้แก่ ราคาและรสชาติที่แปลกใหม่ต่างจากร้าน อื่น และอุปสรรค ได้แก่ การเดินทางมาที่ร้าน เนื่องจากร้านไม่ได้อยู่ในตัวจังหวัดระยอง เมื่อวิเคราะห์การแข่งขัน พบว่า ร้านจึงมีจุดอ่อนในเรื่องของสถานที่เป็นอันดับแรก รองลงมา คือ เรื่องของการเป็นที่รู้จักในกลุ่มลูกค้าเป้าหมาย สำหรับการวิจัยตลาด พบว่า ลูกค้าเลือกที่จะรับประทานร้านที่รู้จักและเป็นที่นิยมมากกว่า จากผลการวิเคราะห์ข้างต้น กลยุทธ์ของ ปาลิกา คาเฟ่ คือ กลยุทธ์การพัฒนารสชาติใหม่ของสินค้า กลยุทธ์การสร้างความสัมพันธ์กับผู้บริโภค กลยุทธ์การประชาสัมพันธ์และโปรโมชั่น โดยทำการจัดตั้งร้านที่บ้านเลขที่ 159/28 ตลาดภิบาลพัฒนา ตำบลทางเกวียน อำเภอแกลง จังหวัดระยอง 21110 ใช้งบลงทุนที่ 850,000 บาท โครงการดังกล่าวนั้นมีอัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) ที่ 64% และจะมีระยะเวลาคืนที่ประมาณ 1 ปี 6 เดือน
This business plan is intended to guide and direct business operations to reach the target audience. Techniques and methods of planning are the analysis of strengths, weaknesses, opportunities and obstacles, analysis of competition, and the preparation of market intelligence by interviewing individuals. various In Rayong Like to eat bakery. And do not like eating bakery. By analyzing the strengths, weaknesses, opportunities and obstacles, the strengths of the shop are new. Unlike other stores, weaknesses are not yet known in Rayong and are not in Rayong. While opportunities include Prices and flavors are different from other restaurants and barriers. The shop is not in Rayong. When analyzing the competition, it was found that the shop had a weakness in the first place, followed by the fact that it was known among customers. Market research shows that customers choose to eat more known and popular restaurants. Based on the strategic analysis of Palika, the strategy is to develop new flavors. Product Strategies to Build Relationships with Consumers PR Strategy and Promotion. By setting up a restaurant at 159/28, Rayong, 21110 The project has an internal rate of return (IRR) of 64% and will have a return period of approximately 1 year and 6 months.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การจัดการธุรกิจ
ร้านกาแฟ--การจัดการ
กาแฟ
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2915
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pawarisa_tham.pdf3.66 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback