DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2908

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความพึงพอใจของลูกค้าร้านทำเล็บในเขตห้วยขวางและเขตพระโขนงของกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors Positively Influencing Satisfaction of Consumers of Nail Spa Salon Stores in Huaikhwang and Phrakhanong Districts in Bangkok
Authors: ประกายแก้ว บุญเพ็ง
Keywords: ร้านทำเล็บ
การตอบสนองในการให้บริการ
สถานที่
สิ่งสนับสนุนการจัดการด้านคุณภาพ
ความพึงพอใจ
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้จัดทำขึ้นโดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลเชิงบวกของปัจจัยด้านสิ่งสนับสนุนการจัดการด้านคุณภาพ ปัจจัยด้านภาพลักษณ์ ปัจจัยด้านการต้อนรับ ปัจจัยด้านสถานที่ ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ ปัจจัยด้านการเอาใจใส่ ปัจจัยด้านคุณภาพของอุปกรณ์ และปัจจัยด้านการตอบสนองในการให้บริการที่มีผลต่อความพึงพอใจของผู้ใช้บริการร้านทำเล็บในเขตห้วยขวางและเขตพระโขนงของกรุงเทพมหานคร ช่วงเดือนสิงหาคม 2560 จำนวน 265 ชุด และวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ความถดถอยเชิงพหุคูณ พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุไม่เกิน 25 ปี หรือน้อยกว่า มีสถานภาพโสด การศึกษาระดับปริญญาตรี รายได้ต่ำกว่าหรือเท่ากับ 20,000 บาท อาชีพพนักงานเอกชนหรือลูกจ้าง ใช้บริการทำเล็บเดือนละ 1 ครั้ง ใช้บริการแต่งทรงเล็บพร้อมทาสี สาเหตุที่มาใช้บริการเพื่อให้เล็บมีสีสันสวยงาม และค่าใช้จ่ายในการรับบริการ 500 บาท หรือน้อยกว่า และพบว่า มีเพียงปัจจัยด้านการตอบสนองในการให้บริการ มีค่าสัมประสิทธิ์ถดถอยของตัวพยากรณ์เท่ากับ 0.340 ปัจจัยด้านสถานที่ มีค่าสัมประสิทธิ์ถดถอยของตัวพยากรณ์เท่ากับ 0.250 และปัจจัยด้านสิ่งสนับสนุนการจัดการด้านคุณภาพ มีค่าสัมประสิทธิ์ถดถอยของตัวพยากรณ์เท่ากับ 0.177 ที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความพึงพอใจของลูกค้าร้านทำเล็บ ร้อยละ 40.7 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 ดังนั้นผู้ประกอบการร้านทำเล็บควรวางแผนและพัฒนา กลยุทธ์ที่จะส่งผลให้ผู้ใช้บริการร้านทำเล็บ โดยพิจารณาจากปัจจัยด้านการตอบสนองในการให้บริการ ปัจจัยด้านสถานที่ และปัจจัยด้านสิ่งสนับสนุนการจัดการด้านคุณภาพ
This research was designed to investigate the positive influence quality management enablers, image, hospitality, venue, product, empathy, equipment quality, and responsiveness of service delivery toward satisfaction of consumers of nail spa salon stores in Huaikhwang and Phrakhanong Districts in Bangkok during August 2017 of the 265 questioniares’respondents using multiple Regression Analysis. The majority of respondents were females under the age of 25 years, singles, bachelor's with degrees, and income lower than or equal to 20,000 baht. Most of them were in private service or work as employees in companies. They spent times for nail salon once per month also the customers used the service for trimming and painting their nails. The reason that they used nail salons because for grooming their nails and making them colorful and also they paid money for service per time was under the cost of 500 baht. The data were analyzed and found that only responsiveness of service delivery (β = 0.340), venue (β = 0.250), and quality management enablers (β = 0.177), explaining 40.7% of the positive influence on satisfaction of customers of nail spa salon stores of the consumers with the significant level at .01. Therefore, entrepreneurs should plan and develop strategies for consumers nail salon by considering responsiveness of service delivery, venue, and quality management enablers.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การเสริมสวย
ร้านเสริมสวย
เล็บ -- การเพ้นต์
การวางแผนธุรกิจ
พฤติกรรมผู้บริโภค
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2908
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
prakaykeaw.boon.pdf10.35 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback