DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2890

Title: ส่วนประสมทางการตลาด ความไว้วางใจ และการสื่อสารแบบปากต่อปากบนอินเทอร์เน็ตที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นผ่านอินสตาแกรมของประชาชนในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Marketing Mix Trust E-word of Mouth Affecting the Fashion Clothing Purchasing Decision Via Instagram of People in Bangkok
Authors: พงศกร พฤกษ์ไพรผดุง
Keywords: เสื้อผ้าแฟชั่น
ส่วนประสมทางการตลาด
การสื่อสารแบบปากต่อปาก
ความไว้วางใจ
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาส่วนประสมทางการตลาดความไว้วางใจและการสื่อสารแบบปากต่อปากบนอินเทอร์เน็ตที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นผ่านอินสตาแกรมการวิจัยนี้เป็นการวิจัยเชิงสำรวจโดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครที่เคยซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นผ่านอินสตาแกรมจำนวน 114 คนสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ค่าความถี่ค่าร้อยละค่าเฉลี่ยค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและการวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ผลการวิจัยพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 20-30 ปี ระดับการศึกษาปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้ 10,001-20,000 บาทต่อเดือน ความถี่ในการใช้บริการซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นผ่านอินสตาแกรมอยู่ที่เดือนละ 1 ครั้งสำหรับส่วนประสมทางการตลาดที่ในการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นผ่านอินสตาแกรมพบว่าผู้บริโภคให้ความสำคัญกับด้านช่องทางการจำหน่ายมากที่สุดในส่วนของความไว้วางใจต่อร้านค้าเสื้อผ้าแฟชั่นบนอินสตาแกรมพบว่าผู้บริโภคให้ความสำคัญกับการแจ้งหลักฐานในการส่งสินค้ามากที่สุดในส่วนของการสื่อสารแบบปากต่อปากบนอินเทอร์เน็ตเกี่ยวกับเสื้อผ้าแฟชั่นพบว่าการแนะนำสินค้าเสื้อผ้าแฟชั่นของบุคคลชื่นชอบบนอินเทอร์เน็ตเป็นปัจจัยที่ทำให้ผู้บริโภคซื้อสินค้ามากที่สุดและในส่วนของการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นผ่านทางอินสตาแกรมพบว่า ผู้บริโภคให้ความสำคัญกับรูปภาพสินค้าที่มีความสวยงามมากที่สุด ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ส่วนประสมทางการตลาดด้านช่องทางการจำหน่ายและการสื่อสารแบบปากต่อปากบนอินเทอร์เน็ตส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นผ่านอินสตาแกรมอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ0.05
This research. The objective is to study the marketing mix. Trust and word of mouth on the Internet that influences the decision to buy fashion through the Internet. This research is a survey. The questionnaire was used as a tool to collect data from consumers in Bangkok. The samples used in the analysis were frequency, percentage, mean, standard deviation And multiple regression analysis. At the statistical significance level of 0.05. The research found that The majority of respondents were female, aged 20-30, with a bachelor's degree. The employees of the private companies earn 10,001-20,000 baht per month. The frequency of using the clothing through the Internet is one time per month for the marketing mix in the decision to buy fashion through the Internet. It is found that consumers place emphasis on the distribution channel. In terms of trust in fashion stores on the Internet. Consumers pay close attention to shipping evidence. In terms of E-word of mouth about fashion clothing. The introduction of fashion goods of the people favorite on the Internet is the factor that makes consumers buy the most products. And in the decision to buy fashion through Instagram found. Consumers value the most beautiful pictures. The hypothesis test found that the marketing mix in the distribution channel and the Internet on the Internet influenced the decision to buy fashion through the Internet. Statistically significant at the 0.05 level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2559
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2890
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pongsakorn_pruk.pdf1.35 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback