DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2877

Title: แผนธุรกิจ บีบี๋ โฮสเทล
Other Titles: Business plan for Bebie Hostel
Authors: ศศิวิมล ถาวรมงคล
Keywords: โฮสเทล
นักท่องเที่ยว
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้เป็นการจัดทำขึ้นเพื่อเป็นการกำหนดเป้าหมายทางธุรกิจ เพื่อการวิเคราะห์จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และอุปสรรคทางธุรกิจที่เกิดขึ้น ซึ่งกรอบแนวคิดและแนวทางการดำเนินการจะช่วยให้การวิเคราะห์ภาพรวมของธุรกิจมีความระเอียดมากขึ้น การวิเคราะห์สถานการณ์ทางธุรกิจ ความได้เปรียบทางการแข่งขัน เพื่อให้สอดคล้องกับวัตถุประสงค์ของธุรกิจที่วางไว้ รวมไปถึงการคาดการประมาณการค่าใช้จ่ายที่เกิดขึ้นในกิจการ ระยะเวลาของจุดคุ้มทุน ผลตอบแทน กำไรในกิจการ ซึ่งทำให้มองเห็นภาพทางธุรกิจว่าสมควรแก่การลงทุนในกิจการหรือไม่ จากผลการศึกษา “BEBIE Hostel” พบว่า กิจการมีการได้เปรียบทางธุรกิจ และมีโอกาสสูงกว่าคู่แข่งในตลาดเดียวกัน เนื่องจากทำเลที่ตั้งของกิจการที่อยู่ติดถนนเรียบชายหาดทำให้มีวิวทิวทัศน์ที่สวยงามเหมาะแก่การพักผ่อนของนักท่องเที่ยวที่มาใช้บริการ สำหรับด้านการตลาด “BEBIE Hostel” มีกลุ่มเป้าหมายทางการตลาดเป็นกลุ่มนักท่องเที่ยว และพนักงานเอกชนที่ต้องการเข้าพักอาศัยที่มีการเดินทางเพื่อติดต่อธุระ ซึ่งรายได้ส่วนใหญ่จากการสำรวจพบว่ามีรายได้เฉลี่ยอยู่ที่ 15,000-20,000 บาท และมีช่วงอายุอยู่ระหว่าง 20-25 ปี และช่วงอายุ 26-30 ปี โดยโฮสเทลมีขาดเตียงให้เลือกในการเข้าพักถึง 2 ขนาด รวมไปถึงโซนการเข้าพักถึง 4 โซน เพื่อความส่วนตัวตามที่ผู้บริการต้องการใช้บริการ สำหรับโครงการนี้มีเงินทุนรวมอยู่ที่ 6,900,000 บาท โดยเป็นการลงทุนด้วยเงินทุนตนเองไม่มีการกู้ยืมจากสถาบันการเงิน โดยมีผลตอบแทน IRR อยู่ที่ 32%
This business plan was created to define business goals to analyze the strengths, weaknesses, opportunities and obstacles that was occur, which the conceptual framework and implementation guidelines will help to analyze the overall image of the business very well. Business situation analysis and competitive advantage, to conform the business objectives laid down including expectation of expenses occurred in the business, break-even point period, return on investment, net profit in business that makes it clear the business should be invested or not. Study revealed that “BEBIE Hostel” the business has the advantage and high chances more than competitors in the same marketplace. Due to the location of the business that locates on the beach road, it has the beautiful scenery that would be perfect for tourists. For marketing of BEBIE Hostel, have target market as a group of tourists and private employees who would likes to stay with a business trip, which the most of income from the survey showed that the average income was 15,000-20,000 Baht and span of age between 20-25 years old and 26-30 years old. The hostel's beds are available 2 sizes and 4 zones to stay for privacy as the customers needed The total capital for this project is 6,900,000 Baht, which is invested by self financing without borrowing from the financial institution with the Internal Rate of Return at 32%.
Description: การค้นคว้าอิสระ(บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การจัดการโรงแรม
โรงแรม--การตกแต่ง
ประจวบคีรีขันธ์--ภูมิประเทศและการท่องเที่ยว
Advisor(s): สุเมธี วงศ์ศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2877
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sasiwimon.thaw.pdf2.53 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback