DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2869

Title: แผนธุรกิจมารวย เพ็ทช้อป แอนด์ คาเฟ่
Other Titles: Business Plan for Maruay & Petshop Café
Authors: พิมลพรรณ สุวรรณพงษ์
Keywords: สัตว์เลี้ยง
พฤติกรรม
สินค้าและบริการ
คาเฟ่
ร้านจำหน่ายสินค้าสำหรับสัตว์เลี้ยง
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ปัจจุบันการนำสัตว์เลี้ยงเป็นเพื่อนคลายเหงานั้นมีจำนวนเพิ่มมากขึ้นด้วยค่านิยม เทคโนโลยี และพฤติกรรมของคนที่เปลี่ยนไป เมื่อปัจจัยข้างต้นมีอิทธิพลต่อสังคมในปัจจุบัน ทำให้กลุ่มบุคคลนั้นเกิดความรักสันโดษ พึ่งพาต้นเอง และไม่ได้ยึดติดการมีครอบครัว จึงทำให้การอยู่อาศัยเปลี่ยนจากการอยู่บ้านมาเป็นคอนโด หรือ อพาร์ทเม้นท์ และกิจกรรมที่เป็นที่นิยมอันดับแรกๆ คือการเลี้ยงสัตว์ เพื่อให้มีกิจกรรมในชีวิตประจำวันที่มีชีวิตชีวามากขึ้น สัตว์เลี้ยงจึงมีอิทธิพลต่อคนกลุ่มนี้ เมื่อมีผู้บริโภคเพิ่มขึ้น ผู้ผลิตหรือผู้จำหน่ายจึงเพิ่มขึ้นในตลาดเช่นกัน ทาง Maruay Petshop & Cafe’ ได้ก่อตั้งขึ้นมาเพื่อจำหน่าย อาหาร ของเล่น และ อุปกรณ์ ของ สัตว์เลี้ยง พร้อมทั้งให้บริการคาเฟ่ แมว และ สุนัข เพื่อสร้างความแตกต่างในตลาดของธุรกิจสัตว์เลี้ยง และตอบสนองความต้องการของผู้บริโภคที่ต้องการซื้อสินค้า และ ใช้บริการเพื่อใช้เวลาอยู่กับสัตว์เลี้ยงที่ชื่นชอบ แผนธุรกิจนี้จึงมีวัตถุประสงค์เพื่อสำรวจพฤติกรรมการเลือกซื้อสินค้าและการรับบริการ คาเฟ่เพื่อใช้เป็นข้อมูลในการพัฒนาและปรับปรุง พร้อมทั้งการตอบสนองความต้องการของผู้บริโภคในแต่ละกลุ่มได้ครบทุกความต้องการ
Current pet relieves loneliness is the increasing number of technologies, values and behavior changes. The above factors have an influence on today's society. Make the reclusive group of people that rely on themselves and not tied to a family. To make the transition from living at home to prune a condo or apartment, And the popular ranks first. The animal The daily activities are more lively. Pets have a strong influence on the group. When consumers increased Manufacturers or suppliers, thereby increasing the market as the Maruay Petshop & Cafe’ has been established to distribute food, toys and pets and providing a cat and a dog to make a difference in the pet business. And meet the needs of consumers who want to buy goods and services in order to spend more time with their favorite pets. This business plan has aimed to conduct a shop and cafe service for information on the development and improvement. And to meet the needs of consumers in each group had completed all the requirements.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การจัดการธุรกิจ
อาหารสัตว์
สุนัข--อาหาร
แมว--อาหาร
Advisor(s): สุมนา ธีรกิตติกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2869
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pimonpun.suwa.pdf2.1 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback