DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2865

Title: อิทธิพลของการตลาดแบบดิจิทัลต่อการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภคกลุ่มธุรกิจการพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ในเขตจังหวัดกรุงเทพมหานคร
Other Titles: The influence of digital marketing toward consumer’s buying decision via e-commerce in Bangkok
Authors: พรพรรณ ตาลประเสริฐ
Keywords: การตลาดแบบดิจิทัล
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลของการตลาดแบบดิจิทัลต่อการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภคกลุ่มธุรกิจการพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ในเขตจังหวัดกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ กลุ่มผู้ใช้อินเทอร์เน็ตที่อาศัยอยู่ในเขตกรุงเทพมหานคร ใช้วิธีการเลือกตัวอย่างแบบตามสะดวก จำนวนกลุ่มตัวอย่าง 400 คน และเครื่องมือที่ใช้ในการศึกษา และเก็บรวบรวมข้อมูล คือ แบบสอบถามออนไลน์ผ่านเว็บไซต์กูเกิลฟอร์ม โดยตรวจสอบความน่าเชื่อถือ ครอนบาร์คแอลฟ่า (Cronbach’s Alpha Analysis Test) สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนา การวิเคราะห์ถดถอยอย่างง่าย (Simple Regression) และการวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression) สำหรับการทดสอบสมมติฐาน โดยกำหนดระดับนัยสำคัญ (Level of Significance) ทางสถิติที่ระดับ 0.05 ผลการศึกษาพบว่ากลุ่มตัวอย่างที่ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง ช่วงอายุ 21-30 ปี สถานภาพโสด การศึกษาระดับปริญญาตรี อาชีพนักเรียน/นักศึกษา มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 10,001-20,000 บาท งานอดิเรกเล่นอินเทอร์เน็ต ตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าและบริการผ่านอีคอมเมิร์ซเพราะมีรายการส่งเสริมการขายที่น่าสนใจ ตัดสินใจซื้อด้วยตนเอง เดือนละ 1-2 ครั้ง ราคาครั้งละ 501-1,000 บาท สาเหตุที่เลือกซื้อคือต้องการความสะดวกสบายเนื่องจากสามารถเลือกซื้อได้ตลอด 24 ชั่วโมง ผ่านอุปกรณ์ Smartphone ช่วงเวลา 16.01-20.00 น. และ 20.01-24.00 น. เลือกซื้อประเภทสินค้าแฟชั่น ผ่านช่องทาง Facebook ผลการทดสอบสมมติฐานการตลาดแบบดิจิทัล ด้านเว็บไซต์ ด้านการตลาดเชิงเนื้อหา ด้านจดหมายอิเล็กทรอนิกส์ ด้านครองหน้าแรก และด้านสื่อสังคม มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภคกลุ่มธุรกิจการพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ในเขตจังหวัดกรุงเทพมหานครที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05
This research had purposed to study the influence of digital marketing toward consumer’s buying decision via e-commerce in Bangkok. Samples that used in this research were internet’s users who live in Bangkok for 400 people by using a convenience sampling method. In addition, the study’s tool in collecting data was a Google form’s questionnaire online, and tested its reliability by Cronbach’s Alpha Analysis Test. The statistical methods were used in data analysis such as; descriptive statistic, simple regression, and multiple regressions with hypothesis testing with level of significant at 0.05 The research’s outcome has showed that samples were mostly female, 21-30 years old, single status, bachelor degree, student and undergraduate, average monthly income 10,000 – 20,000 Baht, hobby was surfing an internet, using e-commerce as a shopping channel to make a buying decision from its interesting promotion, made buying decision on their own, frequency 1-2 times per month with 501-1,000 Baht each time, using shopping online to made a buying decision because it was convenience by 24 hours, using smartphone as a shopping’s device between 16.01 - 20.00 and 20.01 – 24.000, shopping fashion products via Facebook. The hypothesis testing’s result of digital marketing, website, marketing content, e-mail, front page, social media; had influence to consumer’s buying decision towards e-commerce in Bangkok district at level of significant at 0.05
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การตัดสินใจ
ความสัมพันธ์กับลูกค้า
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
พฤติกรรมผู้บริโภค
การตลาดอินเทอร์เน็ต -- การตัดสินใจ
การตลาดอินเทอร์เน็ต
Advisor(s): ศศิประภา พันธนาเสวี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2865
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pornphan_tarn.pdf4.61 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback