DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2798

Title: แผนธุรกิจเซรั่มกันแดดบำรุงผิวเคนนี่คิว
Other Titles: Business Plan for KennyQ Moisturizer Sunscreen Serum
Authors: ชริญญา ตะยาภิวัฒนา
Keywords: แผนธุรกิจ
ผลิตภัณฑ์บำรุงผิว
ครีมกันแดด
Issue Date: 2017
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจเซรั่มกันแดดบำรุงผิวเคนนี่คิวมีวัตถุประสงค์ เพื่อให้ผู้ลงทุนมองเห็นภาพที่ชัดเจน เกี่ยวกับโอกาสที่จะประสบความสำเร็จในการวางจำหน่ายสินค้าชนิดนี้ จากการวิเคราะห์ปัจจัยภายในพบว่า บริษัทมีประสบการณ์ด้านการตลาดออนไลน์ สูตรผลิตภัณฑ์มีคุณสมบัติโดดเด่น มีสายสัมพันธ์อันดีกับผู้จัดหาวัตถุดิบ และใช้เทคโนโลยีสารสนเทศในการบริหารงาน ในส่วนของปัจจัยภายนอก ตลาดผลิตภัณฑ์บำรุงผิวยังเติบโตอย่างต่อเนื่องทั้งในประเทศไทยและอาเซียน การซื้อสินค้าผ่านช่องทางออนไลน์เพิ่มขึ้นอย่างต่อเนื่อง คู่แข่งขันในท้องตลาดมีหลายแบรนด์และมีราคาถูกกว่า แต่ผลิตภัณฑ์นี้มีคุณภาพสูงกว่าผลิตภัณฑ์สำหรับตลาดมวลชนอย่างชัดเจน กลุ่มเป้าหมายเป็นผู้มีรายรับต่อเดือน 20,000 บาทขึ้นไป อายุ 20-50 ปี ใช้ผลิตภัณฑ์กันแดดในตอนเช้า ไม่พกพาระหว่างวัน ซื้อผลิตภัณฑ์ทุกๆ 6 เดือน และยินดีจ่ายในช่วงราคา 300 - 499 บาทต่อหลอด เพศหญิงใช้เป็นประจำ ในขณะที่เพศชายใช้ตามวาระโอกาส โดยเพศชายให้ความสำคัญกับฉลากและบรรจุภัณฑ์มากกว่าเพศหญิง คุณสมบัติของผลิตภัณฑ์ที่เป็นไปตามความคาดหวัง ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อมากกว่าราคาจำหน่าย บทความรีวิวจากบิวตี้บล็อคเกอร์มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อมากกว่าการใช้ดาราที่มีชื่อเสียงในการโฆษณา การลงทุนนี้ใช้เงินทุนจากส่วนของผู้ถือหุ้นรวม 630,000 บาท สำหรับการผลิตสินค้า 5,000 หลอด มีจุดคุ้มทุนอยู่ที่ 1,708 หลอด หรือประมาณ 6 เดือนนับตั้งแต่วางตลาด โดยคาดการณ์อัตราการเติบโตของยอดขายไม่ต่ำกว่าร้อยละ 10 ต่อปี และผู้ลงทุนจะมีกำไรจากส่วนของทุน (ROE) ประมาณร้อยละ 70 ต่อปี
The purpose of this business plan is to give an insight on the success rate of this product to the investors. From the analysis of internal factors, we found that the company has experience on online marketing, a unique products’ formula, a strong relationship with suppliers, and use information technologies in management. As of external factors, skincare market is a growing market within Thailand and ASEAN, along with an ever-increasing purchase through online channels. There are several competitors in the market with the product of lower prices, but this product has higher quality when compared with products that are available in the market. The target group is those with the salary of at least 20,000 THB between the age of 20-50 years old, and use sunscreen only the morning. They buy product twice per year and are content to pay the price between 300 – 499 THB per unit. Female customers use the product daily, while male customers use the product from time to time. Male customers give more importance to the label and package more than female customers. The quality of the product that corresponds to their needs is more important than the price. Reviews from beauty bloggers have more impact on the customers when compared to using famous actors for advertisements. This plan uses 630,000 THB from investors for producing 5,000 units. The break-even point is 1,708 units or approximately 6 months after selling. Growth rate of selling will be more than 10 percent per year. Investors will get ROE around 70 percent per year.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การจัดการธุรกิจ
ครีมถนอมผิว
การตลาดอินเทอร์เน็ต
เครือข่ายสังคมออนไลน์
Advisor(s): สุชาติ ไตรภพสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2798
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
charinya.taya.pdf3.79 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback