DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2794

Title: แผนธุรกิจบริษัท A.P.A Supply จำกัด
Other Titles: ฺBusiness Plan for A.P.A Supply Co.,Ltd
Authors: ปรีดาพร ปู่ใย
Keywords: A.P.A.Supply Co.,Ltd
แผนธุรกิจ
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจนี้ มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาการพัฒนาต่อยอดการจำหน่ายกระดาษถ่ายเอกสาร โดยสร้างการ Brand และภาพลักษณ์ (Image) ของ A.P.A SUPPLY CO., LTD ผ่านทางช่องทางการจัดจำหน่ายด้วยรูปแบบ 2) เพื่อสร้างผลกำไรให้กับ A.P.A SUPPLY CO., LTD โดยการสร้างยอดขายเพิ่มขึ้นอย่างน้อย 30 % ต่อปี 3) ในการจัดทำแผนธุรกิจนี้ได้มีการนำทฤษฎีต่างๆ มาวิเคราะห์ได้มีการทำการวิจัยการตลาดเป็นวิจัยเชิงปริมาณ โดยการเก็บแบบสอบถาม ของกลุ่มลูกค้าที่ปัจจุบันใช้สินค้าอยู่แล้วและกลุ่มลูกค้าที่อาจจะใช้ในอนาคตโดยแบบสอบถามได้รวบรวมข้อมูลต่างๆ เพื่อทำการวิเคราะห์ปัจจัยรอบด้าน เช่น จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และอุปสรรค์ของ ธุรกิจ รวมทั้งการวิเคราะห์ ความเสี่ยงความได้เปรียบในการแข่งขัน และการกำหนดกลยุทธ์อีกด้วย จากการวิเคราะห์พบว่าลูกค้าส่วนมากคำนึกถึงคุณภาพและการเก็บรักษาสินค้าเพราะผู้ใช้งานปัจจุบันเน้นเรื่องของสีกระดาษ และคุณภาพของสินค้า เป็นกลยุทธ์ในการสร้างคุณค่าให้กับสินค้า ในส่วนของผู้ใช้งานนั้นเข้าใจและยอมรับสินค้าที่มีคุณภาพดีพอ จึงใช้กลยุทธ์ทางด้านการส่งเสริมการตลาด ได้แก่ การโฆษณาและการประชาสัมพันธ์ การจัดทำบัตรสมาชิกเพื่อใช้เป็นส่วนลด และกลยุทธ์ด้านบริการที่นำเทคโนโลยีมาใช้ในการซื้อขายสินค้า โดยผู้ใช้สินค้าสามารถเลือกดูสินค้าได้ตลาดเวลาและสามารถสั่งซื้อได้ทุกที่ทุกเวลา เมื่อพิจารณาความเป็นไปได้ของการลงทุนเพื่อต่อยอดธุรกิจห้างหุ้นส่วนจำกัด ออริจินัล เซอร์วิส พบว่ามีความคุ้มค่าในการลงทุน โดยใช้เงินลงทุนประมาณ 1,500,000 บาท และมีค่า NPV เท่ากับ 4,562,104.96 IRR เท่ากับ 126 % และระยะเวลาคืนทุน เท่ากับ 0.6 ปี
This business plan purpose 1) To study the development of the distribution of copy paper by creating the brand and image of A.P.A SUPPLY CO., LTD through distribution channels in the format. 2) To make a profit for A.P.A SUPPLY CO., LTD by increasing sales by at least 30% per year 3) In the preparation of this business plan, various theories have been analyzed. Market research is quantitative research. By collecting questionnaires Of the current customer groups already in use and potential customers in the future. The questionnaire collects various data to analyze factors surrounding factors such as strengths, weaknesses, opportunities and hurdles of the business. Including risk analysis. Competitive advantage And strategic planning. From analysis it is found that most customers think of quality and storage. Because current users focus on paper color. And product quality It is a strategy to create value for the product. The user understands and accepts good quality products. Therefore, the marketing promotion strategies of advertising and public relations. Making a membership card for discount And service strategies that bring technology to the marketplace. By using the product, users can view the product, market time and can order anytime, anywhere. Considering the feasibility of investing to expand the original partnership business, it found that it was a good investment. The investment cost is approximately Baht 1,500,000 and the NPV is 4,562,104.96. The IRR is 126% and the payback period is 0.6 years
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): สุเมธี วงศ์ศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2794
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pridaphon.puya.pdf4.14 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback