DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2726

Title: ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดใจสินเลือกคอนเทนต์การออกกำลังกายด้วยการเต้นของผู้บริโภค
Other Titles: To Study the factors affecting consumer’s decision for selection of workout’s contents
Authors: ณัฐธิดา ช่างต่อ
Keywords: คอนเทนต์
การสื่อสาร
การออกกำลังกาย
การออกกำลังกายด้วยการเต้น
การตัดสินใจ
พฤติกรรมผู้บริโภค
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยเรื่อง “ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดใจสินเลือกคอนเทนต์การออกกำลังกายด้วยการเต้น ของผู้บริโภค” มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาพฤติกรรมของผู้บริโภคที่มีต่อการออกกำลังกายด้วยการเต้น 2) เพื่อศึกษาวิธีการสื่อสารของโค้ชที่นำเสนอการเต้น เพื่อสร้างเสริมสุขภาพ และบุคลิกภาพให้กับผู้บริโภค 3) เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกคอนเทนต์การออกกำลังกายด้วยการเต้นของผู้บริโภค 4) เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ของการจัดตั้งธุรกิจผลิตคอนเทนต์การออกกำลังกายด้วยการเต้น โดยการสัมภาษณ์เชิงลึกผู้เชี่ยวชาญที่เกี่ยวข้องและใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลกับกลุ่มตัวอย่างจำนวน 400 คน โดยพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง ที่มีอายุอยู่ที่ระหว่าง 31 – 35 ปี การศึกษาระดับปริญญาตรี ประกอบอาชีพธุรกิจส่วนตัว รายได้เฉลี่ยต่อเดือนส่วนใหญ่ 15,001 - 30,000 บาท และส่วนใหญ่เคยออกกำลังกายด้วยการเต้น ผู้ตอบแบบสอบถามที่เลือกตอบเคย ออกกำลังกายด้วยการเต้นมาแล้วเป็นเวลา 6 - 12 เดือน ระยะเวลาสัปดาห์ละ 2 วัน ออกกำลังกายด้วยการเต้นต่อครั้ง ครั้งละ 51 - 60 นาที ช่วงเวลาในการออกกำลังกายด้วยเต้นคือ 16.01 น. - 19.00 น. ส่วนใหญ่เคยออกกำลังกายด้วยการเต้น Zumba (ซุมบ้า) เหตุผลที่เลือกการออกกำลังกายด้วยการเต้นคือเพื่อสุขภาพที่ดี ผลลัพธ์ของการออกกำลังกายด้วยการเต้นคือช่วยกระชับสัดส่วน สถานที่ออกกำลังกายด้วยการเต้นคือ 911 by JT มีสิ่งที่ใช้จ่ายในการออกกำลังกายด้วยการเต้นคือค่าเสื้อผ้า รองเท้ากีฬา ค่าใช้จ่ายในการออกกำลังกายด้วยการเต้นโดยเฉลี่ยต่อคอร์สอยู่ที่ 3,001 - 4,000 บาท โดยพบว่าสินค้าที่เคยซื้อนอกเหนือจากค่าคอร์สออกกำลังกายด้วยการเต้นของทางฟิตเนสสอนเต้นคือ เครื่องดื่ม ส่วนใหญ่ไปออกกำลังกายด้วยการเต้นคนเดียว บุคคลต้นแบบในการออกกำลังกายด้วยการเต้นคือ ดารา นักแสดง ผู้บริโภคมีความคิดเห็นว่าเพลงมีส่วนช่วยให้รู้สึกสนุกสนาน มีความสุขในการเต้นมากขึ้น สิ่งที่กระทำนอกเหนือจากที่ท่านไปออกกำลังกายด้วยการเต้นคือพบปะเพื่อนใหม่ นอกเหนือจากการออกกำลังกายด้วยการเต้นรูปแบบที่ผู้บริโภคส่วนใหญ่เลือกออกกำลังกายคือ คาร์ดิโอ ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการออกกำลังกายด้วยการเต้น ปัจจัยที่ให้ระดับความสำคัญมากที่สุดคือ ด้านการสื่อสาร การเลือกใช้เพลงในการสื่อสารของเทรนเนอร์ ด้านการผลิต อุปกรณ์ปลอดภัยและได้รับมาตรฐาน ด้านสถานที่ ความสะดวกต่อการเดินทาง ด้านบริการ การให้รายละเอียดต่างๆในการบริการอย่างชัดเจน ด้านภาพลักษณ์ ชื่อเสียงและภาพลักษณ์ของเทรนเนอร์ ด้านการส่งเสริมตลาด การส่งเสริมทางด้านการตลาดที่หลากหลาย ปัจจัยด้านบุคลากรที่ให้บริการ เทรนเนอร์มีความรู้ความสามารถ
Research " To Study the factors affecting consumer’s decision for selection of workout’s contents ", is aim for 1) To study the behavior of consumers on exercise by dance. 2) To study the method of communication of the coaches who presented the dance promoting health 3) To study the factors influencing consumers' decision-making behavior. 4) To study the feasibility of establishing a content-based dance business. In-depth interviews with relevant experts and questionnaires were used as a tool to collect data for 400 samples. Most respondents were female. Age is between 31-35 years old. Personal Business. The average monthly income is 15,001 - 30,000 baht, and most of them exercise with dancing. Respondents who have ever answered Exercise for the duration of 6-12 months, 2 days a week, exercise with a dance per time 51 - 60 minutes. Exercise time with the dance is 4 pm. – 7 pm. Mostly used to workout with Zumba (Zumba). The reason for choosing a workout with a dance is for getting good health. The results of exercise with the dance is to help slimming. The 911 by JT has a lot to spend on dance, clothing, shoes, sports, and average dances. The average cost per session is 3,001 - 4,000 baht. The product that was purchased in addition to the dance training course is beverage. Mostly of the participants go to the gym with a single dance. The protagonist in dance practice is a celebrity actor. Consumers have the opinion that music contributes to fun. Have fun dancing. What you do besides exercising with a dance is to meet new friends. In addition to exercising, the most popular form of exercise is cardio. Factors that influence the decision to exercise a dancers exercise. The most important factors are: Communication Choosing music for trainer communication, equip with safe and standard equipment, location, convenience, travel, service, clarity of service. Image The reputation and appearance of Trainer Market promotion, variety promotions and personnel factors of the knowledgeable are all important
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาวิชาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: การออกกำลังกาย -- แง่สรีรวิทยา
การออกกำลังกาย -- แง่ภูมิคุ้มกันวิทยา
แอโรบิก (กายบริหาร)
การเต้นแอโรบิก
สมรรถภาพทางกาย
Advisor(s): กมลทิพย์ เตชะสกุลมาศ
ปีเตอร์ กัน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2726
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nuttida_chan.pdf5.93 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback