DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2707

Title: ความสัมพันธ์ระหว่างความน่าเชื่อถือของเว็บไซต์และองค์ประกอบของเว็บไซต์ กับการตัดสินใจซื้อสินค้ามือสองบนช่องทางออนไลน์ กรณีศึกษา Kaidee.com
Other Titles: The relationship between electronic commerce website credibility and elements and online purchasing decision making on second-hand, used goods: The case study of Kaidee.com
Authors: ชานน จิตรตะโสภะโน
Keywords: ความน่าเชื่อถือของเว็บไซต์
องค์ประกอบของเว็บไซต์
การตัดสินใจซื้อสินค้า
สินค้ามือสอง
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความแตกต่างของลักษณะทางประชากรศาสตร์ที่มีผลต่อความน่าเชื่อถือของเว็บไซต์และองค์ประกอบของเว็บไซต์ และศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างความน่าเชื่อถือของเว็บไซต์และองค์ประกอบของเว็บไซต์กับการตัดสินใจซื้อสินค้ามือสองบนช่องทางออนไลน์ กรณีศึกษา Kaidee.com โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล จำนวน 400 ตัวอย่าง สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบหาความแตกต่างที ความแตกต่างเอส และสหสัมพันธ์เพียร์สัน ผลการศึกษาพบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อายุ 30-39 ปี มีการศึกษาในระดับปริญญาตรี ประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน และมีรายรับเฉลี่ยต่อเดือน 20,001-30,000 บาท สำหรับผลการทดสอบสมมติฐานพบว่ากลุ่มตัวอย่างที่มีปัจจัยทางประชากรศาสตร์ด้านอายุต่างกันมีความคิดเห็นเกี่ยวกับความน่าเชื่อถือของเว็บไซต์และองค์ประกอบของเว็บไซต์ต่างกัน ส่วนปัจจัยด้านเพศ ระดับการศึกษา อาชีพ และรายรับเฉลี่ยต่อเดือนที่ต่างกันจะมีความคิดเห็นเกี่ยวกับความน่าเชื่อถือของเว็บไซต์ไม่ต่างกัน สำหรับการทดสอบความสัมพันธ์พบว่าความน่าเชื่อถือของเว็บไซต์และองค์ประกอบของเว็บไซต์มีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจซื้อสินค้ามือสองบนช่องทางออนไลน์ Kaidee.com ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05
The purposes of this research are to study the differences of personal factor affecting the opinion about electronic commerce website credibility and elements and to study the relationship between electronic commerce website credibility and elements and purchasing decision making on second-hand, used goods: the case study of kaidee.com. The questionnaire-based research was employed and used with 400 buyers who shopped products on Kaidee.com online. The statistical methodology was divided into two categories: a descriptive statistic which refers to percentage, mean and standard deviation, and an inferential statistic which refers to T-test, F-test and Pearson’s correlation. This research found that most of respondents are male who 30-39 years old with undergraduate education were. Most of them earned average monthly incomes of 20,001-30,000 baht and worked in private companies. The hypothesis testing was founded that there was difference of personal factor only age affecting the opinion about electronic commerce website credibility and elements. On the other hand, there was no differences of personal factor in gender, education level, occupation and income. In addition, the electronic commerce website credibility and elements affecting purchasing decision making on second-hand, used goods: the case study of kaidee.com at the statistical significant level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: สินค้ามือสอง
ช่องทางการตลาด
เว็บไซต์ -- กฎหมายและระเบียบข้อบังคับ
การตลาดอินเทอร์เน็ต
พฤติกรรมผู้บริโภค
Advisor(s): ปฐมา สตะเวทิน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2707
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chanon_chit.pdf1.67 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback