DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2659

Title: ปัจจัยที่เกี่ยวข้องกับลูกค้า การรับรู้คุณภาพบริการ และส่วนผสมการสื่อสารการตลาดที่มีผลต่อความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวชาวจีนในการใช้บริการห้างสรรพสินค้าในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Customer factors, service quality perception, and marketing communication mix on chinese tourists’ satisfaction toward the services of shopping malls in Bangkok
Authors: หาน จื่อฉี
Keywords: ปัจจัยที่เกี่ยวข้องกับลูกค้า
การรับรู้คุณภาพบริการ
ส่วนผสมการสื่อสารการตลาด
ความพึงพอใจในการใช้บริการห้างสรรพสินค้า
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่เกี่ยวข้องกับลูกค้า การรับรู้คุณภาพบริการ และส่วนผสมการสื่อสารการตลาดที่มีผลต่อความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวชาวจีนในการใช้บริการห้างสรรพสินค้าในกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามปลายปิดที่ผ่านการทดสอบความเชื่อมั่นและความตรงเชิงเนื้อหาในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากผู้บริโภคนักท่องเที่ยวชาวจีนที่เคยใช้บริการห้างสรรพสินค้าในกรุงเทพมหานคร จำนวน 200 คน สถิติที่ใช้สำหรับวิเคราะห์ข้อมูลเชิงพรรณนา ได้แก่ การแจกแจงความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติที่ใช้สำหรับวิเคราะห์ข้อมูลเชิงอนุมาน เพื่อทดสอบสมมติฐาน คือ การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 26–30 ปี มีการศึกษาระดับปริญญาตรี เป็นพนักงานบริษัทเอกชน รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 4,001–6,000 หยวน ส่วนใหญ่เลือกใช้บริการที่ห้างสรรพสินค้าเซ็นทรัลเวิลด์ มีวัตถุประสงค์ของการใช้บริการห้างสรรพสินค้าเพื่อซื้อสินค้า มีงบประมาณสำหรับการใช้บริการ 7,001–12,000 บาท และใช้วิธีการชําระเงินด้วยเงินสด ส่วนผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ปัจจัยที่เกี่ยวข้องกับลูกค้าด้านการมีสินค้าหรือบริการที่ลูกค้าชื่นชอบ ด้านการตระหนักรู้ด้านราคา การรับรู้คุณภาพบริการ ส่วนผสมการสื่อสารการตลาดด้านการจัดโปรโมชั่น และส่วนผสมการสื่อสารการตลาดด้านการกระตุ้นความสนใจ มีผลต่อความพึงพอใจในการใช้บริการห้างสรรพสินค้าของนักท่องเที่ยวชาวจีนในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 โดยร่วมกันพยากรณ์ความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวชาวจีนในการใช้บริการห้างสรรพสินค้าในกรุงเทพมหานคร คิดเป็นร้อยละ 75.2
The research was aimed primarily to explore the customer factors, service quality perception, and marketing communication mix on Chinese tourists’ satisfaction toward the services of shopping malls in Bangkok. Closed-ended survey questionnaires were reviewed the validity of content, tested for reliability, and implemented to collect data from 200 Chinese tourists who used the services of shopping malls in Bangkok. Data was analyzed using descriptive statistics including frequencies, percentage, mean and standard deviation. The inferential statistics for hypothesis testing was multiple regression. The results revealed that the majority of participants were female with 26 – 30 years of age. They completed bachelors’ degrees. Most of them were private company employees with monthly incomes between 4,001 – 6,000 yuan. Most of the participants shopped at CentralWorld and aimed to purchase some merchandises. In addition, most of them spent 7,001 – 12,000 baht in cash. The results of hypothesis testing showed that the factors affecting Chinese tourists’ satisfaction toward the services of shopping malls in Bangkok at .05 statistically significant levels were customer factors in terms of customer’s favorite item available, price consciousness, service quality perception, and marketing communication mix in terms of promotion redemption and stimulating interest. These factors explained the effects on Chinese tourists’ satisfaction toward the services of shopping malls in Bangkok accounting for 75.2 percent.
Description: การค้นคว้าอิสระ(บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: นักท่องเที่ยวต่างชาติ
นักท่องเที่ยว
ห้างสรรพสินค้า
การสื่อสารทางการตลาด
นักท่องเที่ยว -- จีน -- การศึกษาเฉพาะกรณี
พฤติกรรมผู้บริโภค -- จีน -- การศึกษาเฉพาะกรณี
บริการลูกค้า -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ห้างสรรพสินค้า -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): นิตนา ฐานิตธนกร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2659
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Han_Ziqi.pdf3.35 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback