DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2646

Title: ค่านิยมส่วนบุคคล แรงจูงใจ และความคาดหวังในส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเรียนโรงเรียนกวดวิชาของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนปลายในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Personal Values, Motivation and Expectation toward Marketing Mix Factors affecting the Choice of the Tutorial Schools among High School’s Students in Bangkok
Authors: อภิชิต ตั้งตระกูล
Keywords: โรงเรียนกวดวิชา
ค่านิยมส่วนบุคคล
แรงจูงใจ
ส่วนประสมทางการตลาดบริการ
การตัดสินใจใช้บริการ
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อค่านิยมส่วนบุคคล แรงจูงใจ และความคาดหวังในส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเรียนโรงเรียนกวดวิชาของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษา ตอนปลายในเขตกรุงเทพมหานครกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือ นักเรียนมัธยมศึกษามัธยมศึกษาตอนปลายที่เรียนกวดวิชา ในเขตกรุงเทพมหานคร โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง (purposive Sampling) จำนวน 118 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อถือได้เท่ากับ 0.954 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์ เชิงถดถอยแบบพหุคูณด้วยวิธี Enter ผลการศึกษาพบว่าค่านิยมส่วนบุคคลจะส่งผลต่อการตัดสินใจเรียนโรงเรียนกวดวิชาของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนปลายอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 แรงจูงใจด้านเหตุผลส่งผลต่อ การตัดสินใจเรียนโรงเรียนกวดวิชาของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนปลายอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05ส่วนประสมทางการตลาดด้านช่องทางการจัดจำหน่าย และด้านการส่งเสริมการตลาดส่งผลต่อการตัดสินใจเรียนโรงเรียนกวดวิชาของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนปลายอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05
This study aims to study : The Personal Values, Motives and Expectations in Marketing Mix That Affects Decision to Study Tutorial School of High school students in Bangkok Area. The sample used in the study High school students was at to Study Tutorial in Bangkok Area. Using a specific purposive Sampling method, amount 118 people. The tools used in the study were questionnaires, Reliability was 0.954.And the accuracy of the content from the experts.Statistics used in data analysis are: Descriptive statistics were Percentage, Mean, Standard Deviation and Multiple Regression analysis with Enter. The study indicated that the personal values that affect decision to study at tutorial school of high school students, statistically significant at 0.05. The motivation reason affects decision to at study tutorial school of high school students, statistically significant at 0.05.For the marketing mix,the distribution channel and marketing promotionaffect decision to at study tutorial school of high school students, statistically significant at 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การสื่อสารทางการตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การจัดการตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
โรงเรียนกวดวิชา -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
นักเรียนมัธยมศึกษาตอนปลาย -- ไทย -- กรุงเทพมหานคร -- การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2646
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Apichit.tang.pdf2.8 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback