DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2638
|
Title: | แผนธุรกิจแพปลาน้ำจืด ก.กมล |
Other Titles: | Business Plan for K.Kamol Freshwater Fish Market |
Authors: | เยาวลักษณ์ พัดเล็ก |
Keywords: | แผนธุรกิจ แพปลาน้ำจืด ปลาน้ำจืด แพปลาน้ำจืด ก.กมล |
Issue Date: | 2560 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การจัดทำแผนธุรกิจฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อให้การจัดการและการบริหารงานในการ
ดำเนินกิจการมีประสิทธิภาพ และเพื่อให้เกิดความมั่นคงของธุรกิจแพปลาน้ำจืด ปรับปรุงและ
พัฒนาการการบริหารกิจการ ตอบสนองต่อความต้องการในการให้บริการแพปลาแก่บรรดาลูกค้า
ไปเป็นได้อย่างครบถ้วนในทุกด้าน ตลอดจนสร้างยอดขายให้มีกำไรเติบโตขึ้น 5%
แผนธุรกิจนี้ได้ทำการศึกษาวิจัยการตลาดโดยการจัดทำแบบสำรวจ โดยเป็นแบบสอบถาม
ปลายปิด เพื่อศึกษาความคิดเห็นของผู้เกี่ยวข้องในธุรกิจแพปลาน้ำจืดทางด้านผลิตภัณฑ์ ราคา
ช่องทางการจำหน่าย การทำการตลาด และศึกษาคุณภาพในการให้บริการและปัจจัยในการเลือกใช้
บริการแพปลาน้ำจืด
จากผลการวิเคราะห์พบว่า ผู้ให้บริการขายปลาน้ำจืดมีการซื้อขายปลาน้ำจืดเศรษฐกิจ
ส่วนใหญ่คือ ปลานิล และมีการใช้บริการ 2–3 ครั้ง/ ปี โดยความต้องการด้านคุณภาพในการให้
บริการแพปลาน้ำจืดที่ลูกค้าให้ความสำคัญสูงสุด คือ ความน่าเชื่อถือไว้วางใจ ได้แก่ ให้บริการด้วย
ความสุภาพอ่อนน้อม และมีการประเมินราคาอ้างอิงจากราคาตลาด นอกจากนี้เมื่อวิเคราะห์ปัจจัยที่มี
ผลต่อความพึงพอใจในการเลือกใช้บริการแพปลาน้ำจืดสูงที่สุดคือ ปัจจัยทางด้านราคา ได้แก่ ให้ราคา
ที่ยุติธรรมกับผลผลิต แบ่งแยกเกณฑ์ราคาปลาชัดเจนจำแนกตามขนาดของปลา และราคาเป็นไปตาม
กลไกตลาด รองลงมาคือ ปัจจัยทางด้านผลิตภัณฑ์และการบริการ ได้แก่ มีการคัดแยกขนาดของปลา
อย่างมีมาตรฐานตามเกณฑ์ และการให้บริการมีคุณภาพในการให้บริการ
เมื่อพิจารณาความเป็นไปได้ในการประกอบธุรกิจของแพปลาน้ำจืด ก.กมล พบว่า มีความ
คุ้มค่าในการลงทุน โดยใช้เงินลงทุนเริ่มต้น 5,389,200 บาท มีค่า NPV เท่ากับ 8,642,749.26 บาท
รวมถึง IRR ของโครงการนี้ได้ 217% หมายถึง อัตราผลตอบแทนดีมาก และใช้เวลาคืนทุนประมาณ
0.534 ปี This business plan aims to well organise and efficient administrate the
operation. To stable the freshwater fish market business, to adjust and develope
the business operation, to completely response to the service requirement of the
freshwater fish market customers including to gain more profitable sales growth 5%.
The business plan had studied the requirement of the customers by the
survey as closed questions, to study the comment of the people who involve in fish
market business in product, price, place and promotion and also study about the
service quality and the factor to use the service of fish market.
As the study, the results displayed that the most respondents were the
sellers of economic fresh fish market which is Nile tilapia, by purchasing 2–3 times
per year. The most demanded of service quality in fresh fish market that the
customer is Reliability such as the polite service and the evaluation price based on
the market. Moreover, the result of the analysis the factor which tends to the
satisfaction to use fresh fish market service are Price such as the fair price, the
categorization fish of the price as the fish size and the price based on market.
Considering, the possibility of the business of fresh fish market that are
worth the investment, using initial investments 5,389,200 baht with the NPV equals
8,642,749.26 baht including IRR of the project is 217 % means the results. Great
reward and capital spending was approximately 0.534 years. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558 |
Subjects: | การวางแผนธุรกิจ การจัดการธุรกิจ ปลาน้ำจืด ปลา--การเลี้ยง บ่อเลี้ยงปลา |
Advisor(s): | รวิพรรณ สุภาวรรณ์ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2638 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|